Pénzcentrum • 2024. november 8. 15:01
Az Airbnb, a népszerű szállásfoglaló platform, vegyes eredményeket hozott a harmadik negyedévben: bár a bevételek enyhén meghaladták az elemzői várakozásokat, a nyereség elmaradt azoktól. A vállalat jelentős összegeket fordított marketingre, különösen a nemzetközi piacokon való terjeszkedés érdekében.
Az Airbnb 3,73 milliárd dollár bevételt ért el a harmadik negyedévben, ami 10%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez valamivel meghaladta az elemzők által várt 3,72 milliárd dolláros előrejelzést. A bruttó foglalási érték szintén 10%-kal nőtt, elérve a 20,1 milliárd dollárt.
A lefoglalt vendégéjszakák és élmények száma 8%-kal emelkedett, összesen 122,8 millióra. A növekedés különösen erős volt az ázsiai-csendes-óceáni térségben (19%) és Latin-Amerikában (15%).- közölte a Reuters.
A vállalat azonban jelentősen növelte a marketing kiadásait, ami negatívan hatott a nyereségességre. Az értékesítési és marketingköltségek 27,5%-kal, 514 millió dollárra emelkedtek. Az Airbnb szerint ez a növekedés főként olyan, eddig kevésbé penetrált piacokra irányuló befektetéseknek köszönhető, mint Brazília és Japán.
Arra számítunk, hogy a negyedik negyedévben a harmadik negyedévhez képest felgyorsulnak a foglalások
- nyilatkozta a vállalat az eredménybeszámolóban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Airbnb részvényei 4%-ot érnek el a tőzsdezárás utáni kereskedésben, amit részben a negyedév elején tapasztalt alacsonyabb foglalási számok magyarázhatnak. A vállalat a negyedik negyedévre 2,39 és 2,44 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizál, ami 8-10%-os növekedést jelentene éves összehasonlításban. Az átlagos napi árfolyam (ADR) tekintetében szerény emelkedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest.
Összességében az Airbnb eredményei vegyes képet mutatnak: míg a bevételek és a foglalások száma növekedett, a megnövekedett marketing kiadások nyomást gyakoroltak a nyereségességre. A vállalat továbbra is a nemzetközi terjeszkedésre összpontosít, különös tekintettel az ázsiai és latin-amerikai piacokra.