Nem szórakozott a mozdonyvezető Bicskénél: lejárt a munkaidő, otthagyta az utasokat

Pénzcentrum2024. október 15. 21:02

Október 4-én, péntek este Tatáról Budapestre szeretett volna utazni egy utas. A bicskei megálló után viszont nem ment tovább a szerelvény- derül ki az Index cikkéből.

Egy utas október 4-én péntek este Tatáról Budapestre szeretett volna utazni, de a vonat a bicskei megálló után nem indult tovább. A kalauz tájékoztatta az utasokat, hogy nem forgalmi vagy technikai probléma miatt álltak meg, hanem azért, mert a mozdonyvezető munkaideje lejárt, és Bicskén kiszállt. Az utasok kénytelenek voltak leszállni a vonatról és megvárni a következő, egy órával később induló vonatot, így csak 22:30-kor érkeztek meg Budapestre a tervezett 21:30 helyett.

Ez nem egyedi eset: 2020-ban egy másik hasonló incidens történt a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonaton, ahol a mozdonyvezető munkaideje útközben járt le, és Rákospalota-Újpest állomáson megállt a vonat. Az utasoknak itt is le kellett szállniuk, mivel a mozdonyvezető nem vállalta a túlórázást.

Frissítés!

A MÁV a hvg.hu kérdésére az ügy kapcsán azt közölte: “mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége”.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hozzátették, a mozdonyvezetőt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés. Cáfolták azt az értesülést, hogy a mozdonyvezető elhagyta volna a szerelvényt. A MÁV szerint a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt, és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés, és működtek az ajtót.

Címkék:
utazás, közlekedés, vasút, munkaidő, utas, máv start,