Ez már nem álom: ilyen menő vonatokkal utazhatnak hamarosan a magyarok Ausztria irányába

Pénzcentrum2024. szeptember 24. 22:31

Együttműködési Megállapodást kötött a MÁV és a MÁV-START az Osztrák Szövetségi Vasúttal (ÖBB) a közlekedési kapcsolatok javításáról ma a berlini InnoTrans 2024 Nemzetközi közlekedési szakkiállításon. A megállapodás a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére, és a műszaki területeken történő együttműködésre egyaránt kiterjed.

Megnyitotta ma kapuit az InnoTrans Berlinben, ahol jelentős és előremutató megállapodást kötött a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB Holding AG vezetése. Az Együttműködési Megállapodást, amely egyaránt kiterjed a nemzetközi személyszállítás színvonalának emelésére, karbantartási feladatok ellátására és a vasúti árufuvarozás versenyképességének javítására, magyar részről Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Dr. Mosóczi László a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója, osztrák részről pedig Andreas Matthä, az ÖBB Holding AG igazgatóságának elnöke írta alá.

A megállapodás értelmében a két ország vasúttársasága Budapest és Bécs között a két órás menetidő elérését veszi alapul, ehhez próbálják igazítani a menetrendi struktúrát és a nemzetközi személyszállító vonatok megállási rendjét. Ugyan a menetidő jelentős csökkenése csak a Hegyeshalom és Bécs közötti vasútvonal felújítását követően, 2028-tól lehetséges, de addig is mindkét fél törekszik olyan menetrendi változtatások bevezetésére, amelyek alapján évről-évre egyre több személyszállító vonat közlekedhet rövidebb menetidővel, hegyeshalmi és tatabányai megállás nélkül.

Jelenleg napi két pár Railjet vonat halad át hegyeshalmi megállás nélkül a magyar-osztrák határon a MÁV-START mozdonyvezetőivel egy pilot projekt részeként. Ennek kiterjesztése érdekében mind a MÁV-START, mind az ÖBB közösen biztosítják a mozdonyvezetőket és az ehhez szükséges vonatkísérő személyzetet. Az ÖBB törekedni fog arra, hogy ebben az új menetrendi modellben gyorsabb menetvonalon, új járművekkel közlekedhessenek a Budapestről induló és a Bécsen túl közlekedő Railjet vonatok. Ezzel együtt az utaselégedettség javítása érdekében olyan minőségbiztosítási rendszer kidolgozását vállalja a MÁV és az ÖBB, amely üzemzavarok esetén is lehetővé teszi a gyors és hatékony információcserét a cégcsoportok között.

A MÁV és az ÖBB vezetése egyetért abban, hogy a környezetbarát árufuvarozás előmozdításához a kombinált fuvarozás fejlesztése és a vasúti árufuvarozási kapacitás növelése szükséges. Ennek érdekében közösen olyan programot dolgoznak ki, amely lehetővé teszi, hogy a kombinált fuvarozást a Magyar Állam is támogassa. Közös cél továbbra is a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatása, valamint a záhonyi átrakókörzet forgalmának a fenntartása. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A vasúti pályaépítési munkálatok, és az ezekkel járó korlátozások jelentős fennakadásokat okozhatnak a nemzetközi, közvetve pedig a belföldi vonatok közlekedésében. A MÁV és az ÖBB – a német vasút bevonásával – azon dolgozik majd, hogy az utasoknak mind a menetjegyvásárlásnál, mind az utazásnál a lehető legkevesebb zavartatással kelljen szembesülniük.

Címkék:
MÁV, máv-start, vasút, bécs, nemzetközi, hegyeshalom, vasútvonal, máv start, vonatok, vasútfejlesztés, vasúti menetrend,