Nagy a baj a BKV-nál: embertelen hőségben kénytelenek dolgozni a metró- és villamosvezetők

Telex2024. szeptember 6. 18:32

Több metróvezető is jelezte, hogy a gyárilag klimatizált vezetőfülkékben tavasz óta sorban mondják fel a szolgálatot a klímák vezérlőpanelei, így a vezetőknek gyakran 35-40 fokos hőségben kell felelősségteljes munkájukat végezni - írja a Telex. A problémát a BKV is elismerte, illetve igyekeznek a helyzetet is orvosolni, ám a nemzetközi helyzet nem segíti őket ebben.

A budapesti tömegközlekedésben súlyos problémák merültek fel a nyári hőség kapcsán. Metró- és villamosvezetők egyaránt panaszkodnak a tűrhetetlen munkakörülményekre, amelyek a klímaberendezések meghibásodásából vagy hiányából adódnak.

A 3-as metró vonalán közlekedő, felújított orosz metrószerelvények jelentős részében a vezetők ugyanolyan elviselhetetlen hőségben kénytelenek dolgozni, mint az utasok. A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a vezetőfülkékben nem ritka a 35-40°C-os hőmérséklet, különösen a hosszan tartó kánikulák idején.

A BKV elismerte a problémát, és tájékoztatása szerint igyekeznek javítani a helyzeten. A vállalat közlése szerint

a metró klímaberendezéseinek javítását 2023 óta egy hazai vállalkozás végzi szerződés keretében, azonban vannak olyan – alapvetően szoftveralapú – meghibásodások, amelyek javítása a berendezést gyártó orosz partner nélkül megvalósíthatatlan.

A javításokhoz szükséges alkatrészek beszerzése és új berendezések szállítása folyamatban van, de a jelenlegi nemzetközi helyzet miatt jelentős késedelmekre kell számítani.

A metróvezetők szerint a BKV által javasolt megoldások, mint például a szellőztető rendszer használata vagy a fülkeajtók-ablakok kinyitása, nem jelentenek valódi megoldást. Az utóbbi ráadásul szabályellenes és a vezetést zavaró zajt okoz. A szakemberek hangsúlyozzák, hogy egy ilyen mértékben felforrósodott vezetőfülkét klímaberendezés nélkül lehetetlen lehűteni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A probléma nem korlátozódik a metróra. A villamosvezetők is jelezték, hogy számos járművön nincs klímaberendezés a vezetőfülkében. A BKV tájékoztatása szerint az újabb beszerzésű Combino és CAF járművek rendelkeznek gyárilag beszerelt klímaberendezéssel, míg a régebbi típusú villamosok közül a Tátra villamosok egy részén most kezdték el felszerelni a klímaberendezéseket a vezetőfülkékben.

A helyzet súlyosságát jelzi, hogy a metróvezetők utolsó esélyként fordultak a sajtóhoz. A jelenlegi kilátások szerint, ha nem történik gyors és hatékony beavatkozás, a probléma a következő nyárra csak súlyosbodni fog. A BKV igyekszik enyhíteni a helyzeten, például azzal, hogy hőségriadó idején elsősorban a működő klímával rendelkező szerelvényeket állítják forgalomba, de ez csak átmeneti megoldást jelent.

A közlekedési vállalat ígéretet tett a helyzet javítására, de a nemzetközi helyzet és az alkatrészhiány miatt a megoldás nem tűnik egyszerűnek és gyorsnak. A metró- és villamosvezetők továbbra is aggódnak a munkakörülményeik miatt, különösen annak fényében, hogy munkájuk fokozott figyelmet és gyors reakcióképességet igényel, amit a szélsőséges hőség jelentősen megnehezít.

Címkék:
bkv, metró, hőség, klíma, 3-as metró, orosz, metrókocsi, hőségriasztás, metrófelújítás, metrózás, utasok, bkv hírek,