Megszólalt Lázár minisztériuma: ez okozta a brutális vonatkisiklást a Keletinél

Telex2024. augusztus 29. 10:31

Az elsődleges vizsgálatok szerint két csavar törése okozta a vonatkisiklást a Keletinél - írja a Telex.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete előzetes jelentést tett közzé a Keleti pályaudvaron történt vonatbalesetről. A vasárnap éjfél körül bekövetkezett incidens során egy vonat kisiklott, amelynek okát a helyszíni vizsgálat során tárták fel.

A szakértői elemzés szerint a baleset két törött csavar miatt következett be, amelyek korábban az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához. Ennek következtében a vonat érkezésekor a váltórúd nem tudta a csúcssíneket a megfelelő pozícióba állítani, így a szerelvény a szomszédos pályára terelődött, ahol egy másik vonat közlekedett.

Szerencsére a mozdonyvezető észlelte a veszélyt, és vészfékezéssel sikerült megállítania a szerelvényt, mielőtt komolyabb baleset történt volna. A hirtelen fékezés miatt keletkezett oldalerők ugyan kissé megdobták a kocsikat, de személyi sérülés nem történt.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnal a helyszínre sietett, miután a MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette az esetet. A szakemberek megállapították, hogy mindkét érintett vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra.

A részletes szakmai leírás szerint: "A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták." A mozdony végül visszatért a pályára, de a szomszédos vágányra került, ahol a 656-1 számú vonat közlekedett. Ez utóbbi vonat vezetője észlelte a veszélyt, és kb. 50 méterrel az ütközés előtt sikerült megállítania a szerelvényt.

A vizsgálat feltárta, hogy a 4/a számú váltó egyik csúcssínjét a mozgató rúdhoz rögzítő csavarok eltörtek. Ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés tévesen érzékelte a váltó helyes állását.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított az eset okainak feltárására és a jövőbeni hasonló balesetek megelőzése érdekében. A vizsgálat lezárultával nyilvános zárójelentést készítenek, amelyet a szervezet honlapján tesznek majd közzé.

Címlapkép: MTI/Mihádák Zoltán

Iskolakezdés 2024 felmérés

A Pénzcentrum oldalán rendszeresen végzünk nagymintás felméréseket, a mostani a 2024/2025-ös tanév legégetőbb kérdéseire adhat választ: miből teremtik elő a magyar szülők a pénzt az iskolakezdésre, hol milyen tanárokból van a legnagyobb hiány, mi a véleményük az oktatás színvonaláról és vajon jut-e még pénz idén különórára? Ha nevelsz általános iskolás vagy középiskolás gyermeket, kérünk, szánj 5-10 percet a kérdőívünk kitöltésére, ezzel is segíted a munkánkat és hogy valós képet kapjunk az ország helyzetérről.

Címkék:
vizsgálat, MÁV, vonat, vonatozás, vonatközlekedés, vonatok, vonat késés, szervezet,