Megszólalt Lázár minisztériuma: ez okozta a brutális vonatkisiklást a Keletinél

Telex2024. augusztus 29. 10:31

Az elsődleges vizsgálatok szerint két csavar törése okozta a vonatkisiklást a Keletinél - írja a Telex.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete előzetes jelentést tett közzé a Keleti pályaudvaron történt vonatbalesetről. A vasárnap éjfél körül bekövetkezett incidens során egy vonat kisiklott, amelynek okát a helyszíni vizsgálat során tárták fel.

A szakértői elemzés szerint a baleset két törött csavar miatt következett be, amelyek korábban az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához. Ennek következtében a vonat érkezésekor a váltórúd nem tudta a csúcssíneket a megfelelő pozícióba állítani, így a szerelvény a szomszédos pályára terelődött, ahol egy másik vonat közlekedett.

Szerencsére a mozdonyvezető észlelte a veszélyt, és vészfékezéssel sikerült megállítania a szerelvényt, mielőtt komolyabb baleset történt volna. A hirtelen fékezés miatt keletkezett oldalerők ugyan kissé megdobták a kocsikat, de személyi sérülés nem történt.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnal a helyszínre sietett, miután a MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette az esetet. A szakemberek megállapították, hogy mindkét érintett vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra.

A részletes szakmai leírás szerint: "A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták." A mozdony végül visszatért a pályára, de a szomszédos vágányra került, ahol a 656-1 számú vonat közlekedett. Ez utóbbi vonat vezetője észlelte a veszélyt, és kb. 50 méterrel az ütközés előtt sikerült megállítania a szerelvényt.

A vizsgálat feltárta, hogy a 4/a számú váltó egyik csúcssínjét a mozgató rúdhoz rögzítő csavarok eltörtek. Ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés tévesen érzékelte a váltó helyes állását.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított az eset okainak feltárására és a jövőbeni hasonló balesetek megelőzése érdekében. A vizsgálat lezárultával nyilvános zárójelentést készítenek, amelyet a szervezet honlapján tesznek majd közzé.

Címlapkép: MTI/Mihádák Zoltán

Iskolakezdés 2024 felmérés

A Pénzcentrum oldalán rendszeresen végzünk nagymintás felméréseket, a mostani a 2024/2025-ös tanév legégetőbb kérdéseire adhat választ: miből teremtik elő a magyar szülők a pénzt az iskolakezdésre, hol milyen tanárokból van a legnagyobb hiány, mi a véleményük az oktatás színvonaláról és vajon jut-e még pénz idén különórára? Ha nevelsz általános iskolás vagy középiskolás gyermeket, kérünk, szánj 5-10 percet a kérdőívünk kitöltésére, ezzel is segíted a munkánkat és hogy valós képet kapjunk az ország helyzetérről.

Címkék:
vizsgálat, MÁV, vonat, vonatozás, vonatközlekedés, vonatok, vonat késés, szervezet,