Kódolva volt a káosz a magyar vasúton: időzített bomba a hálózat, óriási pénzt kéne beleölni

Pénzcentrum2024. augusztus 27. 09:03

A magyar vasúthálózat 21-22 fokos hőmérsékleten van nyugalmi állapotban, a kánikulában a sínek, szerelvények illesztései már nem bírják az igénybevételt - ez is az oka a tömeges meghibásodásoknak a szakértő szerint. A napokban is olyan pályaszakaszokon történtek, amelyekhez több mint negyven éve nem nyúltak érdemben.

Azért sűrűsödtek meg a balesetek a MÁV hálózatán, mivel a korábbi években a kormányzat folyamatosan elvonta a forrást az ágazattól - mondta Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke a Népszavának. A szakember szerint a hazai balesetek számossága a figyelmeztető jel. Mint kifejtette, nem lehet megmondani, mennyi forrást vontak el a hazai vasúttól, de szerinte „nem lehet elég nagy összeget mondani, amire a MÁV-nak mára ne lenne szüksége”.

Andó Gergely vasúti szakújságíró szerint a sorozatos műszaki meghibásodások oka egyfelől az, hogy a vasúti infrastruktúra elöregedett. Közben pedig egyre súlyosabb hőhullámok voltak, a hazai hálózatot jóval hűvösebb éghajlatra tervezték. Annak idején olyan hálózat épült, ami 21-22 fokos hőmérsékleten van nyugalmi állapotban, a kánikulában a sínek, szerelvények illesztései már nem bírják az igénybevételt. Ugyanakkor megnyugtatónak nevezte, hogy azokon a vonalakon, amelyeken az elmúlt 10 évben dolgoztak, nem volt meghibásodás, a mostani balesetek olyan pályaszakaszokon történtek, amelyekhez több mint negyven éve nem nyúltak érdemben.

Cikkeink az elmúlt napok vasúti káoszáról:

Címkék:
utazás, MÁV, baleset, vonat, vasút, pályaudvar, késés, vonatközlekedés, járatkésés, keleti, balesetek, mávinform, vonatbaleset,