Komoly bajban az európai top légitársaságok: ez sok magyar utazót érint, nem fognak örülni

Pénzcentrum2024. július 31. 12:30

A Lufthansa alacsonyabb eredményt vár a harmadik negyedévre, mivel a jegyárak visszaesnek és az egységköltségek növekednek. A repülőjegyárak stagnálása és csökkenése a COVID utáni utazási boom végét jelzi, ami különösen nagy kihívást jelent a légitársaságoknak. A hozamok csökkenése és az egységköltségek növekedése miatt a Lufthansa korrigált eredménye elmarad az előző évi szinttől. A késedelmes repülőgép-szállítások és a németországi béremelések további problémákat okoznak a légitársaságnak.

A német Lufthansa légitársaság szerdán közölte, hogy a harmadik negyedévre alacsonyabb eredményt vár, mivel a jegyárak visszaesnek és az egységköltségek növekednek. Az elmúlt időszakban a repülőjegyárak Európa- és Ázsia-szerte stagnálni vagy csökkenni kezdtek, ami arra utal, hogy a COVID utáni utazási boom lecsengőben van. Ez különösen nagy kihívást jelent azoknak a légitársaságoknak, amelyek magasabb költségekkel és korlátozottan rendelkezésre álló repülőgépekkel küzdenek - írja a Reuters.

A Lufthansa előrejelzése szerint a harmadik negyedévben a hozamok (a bevétel egy utaskilométerre vetítve) egyszámjegyű százalékkal csökkennek majd 2023-hoz képest, míg az egységköltségek hasonló mértékben emelkednek. A vállalat szerint ez részben annak köszönhető, hogy bár továbbra is magas a járatok iránti kereslet, az árnyomás fokozódott. 

A járatok iránti továbbra is magas keresletnek köszönhetően ez az előző évhez képest jelentős kapacitás- és forgalomnövekedést eredményezett utasszállító légitársaságainknál. A piac egészére kiterjedő kapacitásnövekedés azonban fokozta az árnyomást az utasszállító légitársaságok esetében, ami a hozamok csökkenését eredményezte

- kommentálta a jelentést Carsten Spohr vezérigazgató. Elemzők rámutattak arra is, hogy tavaly a Lufthansa óvatosabban állt hozzá a kapacitásnöveléshez. Idén viszont gyorsabb ütemben bővített, ami miatt most jobban sújtják az alacsonyabb hozamok.

A vállalat megjegyezte, hogy jegyáraik "normalizálódása" is tapasztalható. Ez összhangban van más légitársaságok megfigyeléseivel, miszerint az európai fogyasztók egyre árérzékenyebbek lettek. Az emberek már nem hajlandók mindenáron utazni. A Lufthansa arra számít, hogy a harmadik negyedévi korrigált kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) elmarad majd az előző évi 1,5 milliárd eurós szinttől. Ennek oka pedig elsősorban a Lufthansa Airlines fő márkájú utasszállító üzletágánál jelentkező kihívásokban keresendő.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az európai légitársaságok már az első negyedévben is csalódást keltő eredményeket produkáltak, és az emelkedő költségek, valamint a gyengülő hozamok miatti gondjaik a második negyedévet is meghatározhatják.

A múlt héten az Air France KLM  nem érte el a nyereség-előrejelzését a magasabb költségek miatt, amelyek az első negyedéves eredményeit is sújtották, és a Ryanair csökkenő nyeresége tovább fokozta az aggodalmakat. A Lufthansa részvényei körülbelül 23%-kal estek az elmúlt hat hónapban, mivel a vállalat nehezen tudja helyreállítani a mérlegét.

Szerdán a Lufthansa 469 millió eurós csoportszintű nettó eredményt jelentett az április-júniusi időszakra, ami majdnem a fele az előző év azonos időszakában elért eredménynek. A csoport reméli, hogy vissza tudja szerezni a bevételeket a Lufthansa Airlines-nál, ahol a késedelmes repülőgép-szállítások zavarják a flotta menedzsmentet, és növelik a régebbi gépek javítási költségeit, miközben a bérek is emelkedtek Németországban a sztrájkok után, amelyek 100 millió eurós kiesést okoztak a csoportnak a második negyedéves eredményekben.

Címkék:
utazás, ryanair, légitársaság, jegyárak, repülőjegy, lufthansa, veszteség, air france,