Ettől rengeteg budapesti ingázó fog megőrülni: már készülnek a tervek, lesz itt nemulass

Pénzcentrum2024. július 31. 09:27

A minisztérium egy új buszjárat indítását fontolgatja, amely a lajosmizsei (142-es) vasútvonal távolabbi szakaszának tehermentesítésére szolgálna – írja a totalcar.hu. Az új járat, amely a 625-ös számot viselné, expresszjáratként közlekedne Budapest és Kecskemét között.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium tervei szerint az új buszjárat a Budapest–Lajosmizse–Kecskemét vasútvonal Lajosmizse és Dabas közötti szakaszát váltaná ki. A buszok Kecskemét és Hernád között a településeken keresztül, majd az M5-ös autópályán haladnának, így a jelenlegi járatokhoz képest fél órával rövidebb menetidőt biztosítanának.

A tervezett buszjárat célja egyértelműen a vasút kiváltása, amit az is jelez, hogy a vonatok gyakoriságát Dabas és Lajosmizse között a jelenlegi egy órás helyett két órás ütemre csökkentenék. Az új buszjárat egész napos struktúrában közlekedne, hajnaltól késő estig, óránkénti indulással. Ha a buszos megoldás hosszú távon beválik, akkor valószínűleg megszűnik a vonatközlekedés a 142-es vasútvonal érintett szakaszán.

2025 elejétől nagyszabású központosítás várható az országos tömegközlekedésben, amikor is a MÁV–Start, a Volán, a MÁV–HÉV és a MÁV Rail Tours egyesül a MÁV Személyszállítási Zrt.-vé. A lap megjegyzi, hogy az egyesülés logikusan az olyan párhuzamosságok megszüntetését kellene, hogy elősegítse, mint amilyeneket most hoznak létre.

A buszos beavatkozás azonban logikus lépés, mivel a buszok gyorsabbak, megbízhatóbbak és kevésbé hajlamosak késésre, mint a lajosmizsei vasútvonal dízeljárművei – teszik hozzá.

Címkék:
utazás, közlekedés, MÁV, vonat, vasút, busz, fejlesztés,