Telex • 2024. július 20. 11:40
Szicíliában és Mallorcán is otthagyta utasait a Wizz Air a reptereken kialakult káosz miatt. Cataniában már az odafelé tartó járatot is törölték informatikai problémák miatt, míg Mallorcán a gép 20:40 helyett hajnali 03:20-kor landolt, majd üresen indult vissza Budapestre - írta a Telex. Egy kollégájuk Baselben ragadt, mivel a Wizz Air két egymást követő napon is törölte járatát. Csütörtökön először úgy tűnt, hogy egy pénteki pótjárattal hazajuthat, de péntek este 9-kor, többszöri halasztás után derült ki, hogy az aznapra ígért gép sem érkezik meg. Több utas jelezte, hogy több esetben tíz órát meghaladó késéssel sikerült elindulniuk.
Ahogy arról lapunk is beszámolt, a Wizz Air este fél 11-kor közölte, hogy az informatikai szolgáltatói probléma megoldódott, és az online felületek ismét működnek. Ettől függetlenül még rengetegen várják, hogy hazajuthassanak egy pótjárattal.
Tegnap egy globális informatikai hiba okozott leállásokat világszerte a repülőtereken, bankokban és médiában is. A gépek nem tudtak felszállni, vasúttársaságok bénultak meg. Eleinte úgy tűnt, hogy a Microsoftnál van a hiba, mivel csütörtök éjjel történt egy leállás a cég Azure felhőszolgáltatásában tapasztalt probléma miatt. Azonban néhány órával később ezt javították. Kiderült: nem náluk volt a gond, hanem a CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cégnél, mely kiadott egy hibás frissítést. Ez több ezer windowsos számítógépet és szervert bénított meg.
A leállás következtében este fél hétig 30 697 repülő késett és 3 477 járatot töröltek világszerte az informatikai leállások miatt. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren eddig összesen 133 késés és 16 járattörlés történt pénteken eddig az időpontig. A legnagyobb fennakadást azonban az Egyesült Államokban okozta a kiterjedt informatikai hiba: csak ott 5 944 késést és 2 162 járattörlést kellett elkönyvelni fél hétig.
A Budapest Airport péntek délelőtt közölte, hogy a hiba az Eurowings, Ryanair, Turkish Airlines és Wizz Air járatait érinti. „A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat; a helyszínen várakozóknak vizet biztosít” – írta a lap.