Pénzcentrum • 2024. július 9. 09:15
Az egész fővárosban kiterjeszthetik a Pay&GO fizetési szolgáltatást, igaz, a teljes bevezetés akár évekig is eltarthat - közölte a BKK. A közlekedési vállalat célja, hogy – a potenciális beszállító partnerekkel egyeztetve – minél megalapozottabb döntést hozzon a tervezett szolgáltatás kialakításáról.
A közbeszerzési eljárás első lépéseként előzetes piaci konzultációt indít a BKK az elektronikus jegyrendszer fővárosi megvalósításáról: a társaság a Budapest Pay&GO továbbfejlesztését és teljes körű kiterjesztésének lehetőségét vizsgálja. Az egy éve bevezetett digitális fizetési szolgáltatással kapcsolatban nagyon pozitívak az eddigi tapasztalatok, indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyet vásároltak a rendszeren keresztül. A cél, hogy a BKK – a potenciális beszállító partnerekkel egyeztetve – minél megalapozottabb döntést hozzon a tervezett szolgáltatás kialakításáról – írja hétfői közleményében a BKK.
Az elmúlt években a fővárosi közösségi közlekedésben is egyre több a modern technológiai megoldás, az ügyfelek előszeretettel használják a digitális értékesítési csatornákat – ilyen például a BudapestGO applikáció vagy a Pay&GO digitális szolgáltatás –, melyek részaránya a BKK értékesítésében idén már 30 százalék feletti.
A közlemény szerint a BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO rendszer egyre népszerűbb. A szolgáltatás – amely ma a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma – lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A nemzetközi viszonylatban már évek óta alkalmazott eljárás során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot – írták.
A változó ügyféligényekre reagálva a BKK a közbeszerzési eljárás részeként július 8-án előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. A konzultáció célja a potenciális beszállító partnerekkel való szakmai egyeztetés, melyen a részvevők megismerhetik a BKK szolgáltatással kapcsolatos elvárásait, valamint egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos kérdéseket.
Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&GO rendszer bővítésére vonatkozóan.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A társaság tervei szerint a jövő Pay&GO rendszere a lehető legtöbb ügyféligényre megoldást kínál majd, így mind a rendszeresen közösségi közlekedést használók, mind az alkalmi utasok megtalálhatják a számukra legkedvezőbb jegytípust. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése azonban több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.
A Pay&GO indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát így vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.
címlapi kép: Lakatos Péter, MTI/MTVA