Pénzcentrum • 2024. június 13. 15:46
A bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket a BKK. Júniustól több lépésben a villamosok járművezető fülkéin, valamint a HÉV-szerelvényeken a jegykezelők mellett is jegyérvényesítő matricákat helyez ki a közlekedési társaság, hogy mindenkinek lehetősége legyen időben „lecsippantani” a jegyét. Július végére az autó- és trolibuszok mellett immár minden felszíni járműtípus utasterében egységesen elérhetővé válik a belső mobiljegy-érvényesítés.
A belső kódmatricák kontrollált kiterjesztése növelheti a jegyérvényesítési hajlandóságot – vonta le a következtetést az ügyfél-visszajelzéseket és az ügyfélelégedettségi kutatások eredményeit elemezve a Budapesti Közlekedési Központ. Így a közlekedési társaság június 13-tól – több lépésben – a villamosokon és HÉV-szerelvényeken is elérhetővé teszi a belső jegyérvényesítési lehetőséget.
A bérleteseket nem érinti, az eseti jegyeseknek könnyebb lesz- A villamosok elején és végén a járművezetői fülke oldalára egy-egy, míg a HÉV-járatokon kocsinként kettő, NFC-vel is ellátott kódmatrica kerül ki, így az utastérben is könnyen és gyorsan lehet majd jegyet érvényesíteni. A BKK tervei szerint július végére a teljes felszíni fővárosi járműflottán egységesen elérhető lesz ez a lehetőség.
Az újonnan kihelyezett kódmatricák a többi matricához hasonlóan használhatók az egylépéses jegyérvényesítéssel (NFC funkció), vagy a jól megszokott kamerás kódbeolvasással is. A társaság továbbra is azt javasolja, hogy az utasok felszálláskor érvényesítsék - az előkészített - digitális jegyüket.
Ezeket a matricákat a villamosokon és HÉV-eken csak az eseti jegyeknél kell használni, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.
Nincs kifogás blicceléskor
A társaság 2022 nyarán tesztelte a belső jegyérvényesítési lehetőséget: a 4-es és a 6-os villamosok utasterében, minden ajtó belső részén is elhelyezett matricát.
A tesztidőszaban a BKK azt tapasztalta, hogy a belsőajtós elhelyezés visszaélésekre adhat okot, ugyanis többen a jegyellenőrök megjelenésekor érvényesítették csak a mobiljegyüket.
A társaság ugyanakkor továbbra is az ügyfélélmény növelésére, a jegyérvényesítés megkönnyítésére törekszik, ezért felülvizsgálta a belső matricák kihelyezésének módját a villamosok és HÉV-kocsik esetében. A villamosokon – az autóbuszokhoz és trolibuszokhoz hasonlóan - a vezetőfülke ajtajára, míg a HÉV-kocsikban a jegykezelők mellé kerül a jegyérvényesítésre alkalmas matrica.
A BKK bliccelés elleni programjában rövid időn belül ez a második olyan ügyfélbarát intézkedés, amely a jegyvásárlási és -érvényesítési hajlandóságot kívánja növelni. Május 12-én egy teljes napon át csak ellenőriztek, de nem pótdíjaztak a társaság jegyellenőrei. Az akcióval arra kívánta felhívni a figyelmet a BKK, hogy közös érdekünk és a közlekedési kultúra része az, hogy mindenki fizessen a közösségi közlekedésért.
A digitális jegyek a könnyű hozzáférhetőség és a bővülő érvényesítési lehetőségek miatt általában is csökkentik a bliccelési hajlandóságot, valamint a bliccelés társadalmi elfogadottságát, a BKK bliccelés elleni programja pedig ezt a folyamatot kívánja támogatni.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Egyre nő a digitális bérletek és jegyek száma
A Budapesti Közlekedési Központ BudapestGO alkalmazásának népszerűsége egyre nő, a társaság fejlesztéseinek köszönhetően a jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek már mintegy 26 százalékát a digitális jegyek és bérletek adják. A felnőttbérletek közel 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig a közel 50 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.
A bérletek mellett a BKK ügyfelei körében szintén népszerű az új digitális termék, a BudapestGO-ban nemrég bevezetett 10 darabos gyűjtőjegy is: az első hónapban több mint 30 ezer tömböt adott el digitális formában a BKK, összesen pedig már szinte minden ötödik gyűjtőjegyet mobilon vásároltak ez alatt az idő alatt.
A BKK célja az applikációval, hogy a jövőben további kényelmi funkciókkal és bővülő digitális szolgáltatásokkal még könnyebbé tegye a fővárosban közlekedők életét, növelje a fenntartható digitális jegyek részarányát a jegy- és bérletvásárlásban.
Címlapkép forrása: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!