Pénzcentrum • 2024. február 19. 10:01
Elképesztő csalásokra hívta fel a figyelmet a Wigo autómegosztó, amiről levélben figyelmeztette ügyfeleit. Ebből kiderült többek között, hogy a cég mindent megtesz az ügyfelek biztonsága érdekében, ugyanakkor az adatvédelem nem kizárólag rajtuk múlik.
Két különböző típusú csalási módszerre figyelmeztette ügyfeleit a Wigo autómegosztó, miután az utóbbi időszakban két különböző jellegű csalási eset jutott a tudomásukra, amik közvetlenül érinthetik bármelyik felhasználót. Erről a cég egy levélben tájékoztatta ügyfeleit, továbbá felhívta a figyelmet arra is, hogy minden felhasználónak körültekintőnek kell lennie a fiókjával kapcsolatban, és nem szabad kiadnia a belépési adatait.
A Wigo szerint az egyik fajta visszaélésnek az a menete, hogy a csalók közösségi csoportokban sofőri állást hirdetnek meg, majd a jelentkezőket arra kérik, hogy egy általuk megadott e-mail címmel regisztráljanak az autómegosztó appban, a saját jogosítványukat és bankkártyájukat feltöltve. Ezt követően a szolgáltatást a megadott adatokkal a csalók veszik igénybe.
A másik esetben a csalók az utcán carsharing felhasználókhoz odalépve próbálnak meg belépési adatokat vásárolni, hogy utána azokkal a regisztrált felhasználó költségén vezessenek.
A cég felhívta a figyelmet, hogy mindent megtesz a csalások megelőzése és kiszűrése érdekében, ugyanakkor közölték azt is, hogy a szerződési feltételeik szigorúan tiltják a belépési adatok megosztását. Azaz a felhasználó a felelős azért, ha az adatait kiadva a nevében okoznak kárt.