Pénzcentrum • 2023. december 19. 09:02
Elismerte Lázár János, hogy részben tudatosan drágítják az autózást Magyarországon. A miniszter arról beszélt, "kétségtelen szándékunk, hogy minél több ember az olcsó tömegközlekedést válassza".
Részben tudatosan, de részben külső körülmények hatása miatt történik, hogy uniós irányelveknek megfeleljünk. 2024 végére nagyjából hasonló autópályadíj-struktúrákat kell bevezetni egész Európában. De kétségtelen szándékunk, hogy minél több ember az olcsó tömegközlekedést válassza - mondta Lázár János, amikor a Blikk arról kérdezte, tudatosan drágítják-e az autózást Magyarországon.
A környezetvédelem érdekében a tömegközlekedés propagálása szép dolog, de a lap felvetette, mindezt nehézkessé teszi, hogy a Facebookon örömhírként kell prezentálni, hogy átszállás nélkül lehet közlekedni Budapest és Bécs között. Az építési és közlekedési miniszter ennek kapcsán arról beszélt valóban van "fonákság" a dologban, de a kérdéses vasútvonal súlyos betegségektől szenvedett, amit gyorsan kellett meggyógyítani. Amikor szóba kerültek a vasúttársaság élén eszközölt személyi változások, kirúgások, azokat Lázár úgy kommentálta, hogy „kellett egy kis nyomást gyakorolni. Kicsit föl kellett őket gyorsítani.” Közölte, a megfejtés az, hogy a MÁV-ot nem nagy állami monstrumként, hanem piaci vállalatként kell működtetni.
Címlapkép: Kovács Tamás, MTI/MTVA