Egyre több magyar vágyik ide az Adria helyett: az új slágernyaralóhelyek pöröghetnek fel hamarosan

Pénzcentrum2023. október 31. 19:01

Ha kilépünk az ajtón, észrevehetjük, hogy valami nagyon nem stimmel az időjárással: ha Budapesten október 31-én 20 fok van napközben, akkor elkezdhetünk aggódni. A globális felmelegedés életünk számos területét befolyásolja, így hatással van utazásainkra, úti céljaink kiválasztására is. Egy friss felmérés szerint az emberek 30 százaléka inkább hűvösebb helyre utazna nyaranként, 20 százalékuk pedig a tengerparti kikapcsolódás helyett másfajta programokat tervez inkább. Ha téged is aggaszt, mi lesz a Föld sorsa, és hiteles forrásból tájékozódnál a témában, gyere el a PORTFOLIO GEN Z FEST /GREEN-re november 9-én.

Az Európa egyes részein tapasztalható hőhullámok a jelek szerint arra késztetik az embereket, hogy átgondolják a nyaralási célpontjaikat, legalábbis erre a következtetésre jutott "Future Travel Trends 2024" című trendtanulmány - számol be a fw.de.

A kutatás szerint a válaszadók háromnegyede (74%) úgy nyilatkozott, hogy a rendszeres hőhullámok hatással lesznek a terveikre, méghozzá a jövőben jobban átgondolják, mikor és hová utaznak. Több mint egynegyedük (27%) azt fontolgatja, hogy hűvösebb helyekre utazik, 29%-uk más időpontban utazna, 20%-uk pedig másfajta nyári nyaralást tervez.

A témával a Pénzcentrum is foglalkozott számos alkalommal, mint új lehetséges nyári desztinációként írtunk Németországról, Lengyelországról is.

A felmérés része egy átfogó elemzésnek, amely 14 000 európai és közel-keleti lakos utazási terveit vizsgálja a következő három évre vonatkozóan. Németországban 2000 felnőttet kérdeztek meg augusztus 25. és szeptember 12. között.

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb teret hódít

A felmérés szerint Németországban már minden ötödik ember használ mesterséges intelligenciát az üdülés megtervezéséhez. A fiatalabb felnőttek (18-34 évesek) közül pedig 40% is használ mesterséges intelligenciát.

Azok közül, akik már használtak AI-t az utazástervezéshez, 86% nyilatkozott úgy, hogy az valamilyen módon befolyásolta a nyaralási döntéseit. Ez a befolyás kiterjed az ajánlott szállásfoglalásra (24%), az ajánlott utazási időpontok kiválasztására (21%) és az ajánlott élelmiszerek megvásárlására (21%).

A tanulmány szerint a közeljövőben egyre fontosabbá válnak az alternatív úti célok és a lassú utazás. A feltörekvő alternatív úti célok olyanok, amelyek a hagyományos, ismert úti célokhoz hasonló nyaralási élményt nyújtanak, de olcsóbbak vagy közelebb vannak az otthonukhoz: például Párizs helyett Prágába, Amszterdam helyett Antwerpenbe, Dél-Afrika helyett Észak-Spanyolország szőlőskertjeibe, Hawaii helyett Portugáliába szörfözni, vagy Dubai helyett Marokkóban nyaralni.

A következő három évben nyaralást tervező válaszadók közel egyharmada (31%) időt és pénzt kíván megtakarítani azzal, hogy alternatív úti célt választ.

Fenntarthatóság a divatban

A következő három évben a fenntarthatóság egyre fontosabb kérdéssé válik. A válaszadók több mint fele (57%) hajlandó többletet fizetni a környezetbarát szálláshelyekért, az átlagos összeg, amelyet hajlandóak lennének pluszban befektetni, 11%. Tízből hét válaszadó (69%) úgy véli, hogy a szállásadóknak és utazásszervezőknek felelősségük van a helyi közösségek támogatásában.

Sokak számára a fenntarthatóság már most is kiemelt fontosságú. Németországban majdnem minden ötödik felnőtt (17%) mondta, hogy a foglalás előtt utánanézett a szálláshelynek, hogy ellenőrizze annak fenntarthatósági kezdeményezéseit, további 21% pedig a foglalás után tette ezt meg. Emellett 57% mondta, hogy "alkalmanként" ellenőrzi az utazási tervei környezeti lábnyomát, és csak 8% teszi ezt "mindig".

Zöld szempontok Magyarországon az utazásszervezők szerint még nem prioritás, bár a fiatalabb generáció felől már élénkebb az érdeklősés.

All-inclusive vagy belföldi nyaralás

Az utazók egyharmada (36%) úgy tervezi, hogy a nemzetközi helyett belföldi úti célokkal spórol, míg 25%-uk all-inclusive ajánlatokat választ, hogy jobban tudja kezelni kiadásait és biztosabban tudja tervezni a költségeket. Neal Jones, a Marriott International - Európa, Afrika és Közel-Kelet értékesítési és marketing igazgatója szerint 

a covid hatása az utazási iparágra továbbra is érezhető, de mivel az emberek nagy jelentőséget tulajdonítanak az utazásnak, a gondolkodásmódjukban és a költségvetési prioritásaikban mélyreható változás következett be. Azt látjuk, hogy az utazásokat ma már tudatosabban tervezik, és az emberek személyes értékeinek megfelelő érzelmi kötődés alakul ki az utazásokhoz."A környezeti felelősségvállalás sok utazó számára a "nice-to-have"-ből a "must-have" kategóriába kerül.

Címkék:
utazás, európa, felmérés, fenntarthatóság, tanulmány, magyarok, friss,