HelloVidék • 2023. szeptember 25. 08:15
Több ezer milliárd kéne hozzá, csakhogy a pályák állapota jelentősen leromlott, és minél hamarabb meg kéne kezdeni a munkákat.
Ha nem történik érdemi változás 2025-re, akkor a teljes vasúti hálózat felében rendelhetik el a sebességkorlátozást. Egyes becslések szerint a MÁV-nak több ezer milliárd forintra lenne szüksége a vasútvonalak felújítására - ezt írja a HelloVidék.
Bár a mostani felújítási munkálatok (a Győr-Hegyeshalom vonalon) megkezdése fontos, összességében véve csupán csak szépségtapasz, látva a többi hazai szakasz állapotát. A magyar vasúthálózat ugyanis már régóta komoly gondokkal küszködik, a helyzet tarthatatlanságát jól mutatja, hogy a hálózat 42 százalékánál, összesen 3605 kilométer hosszan már most is sebességkorlátozás van érvényben.
Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a lapnak azt mondta: ha semmilyen érdemi változás, nagyívű felújítás nem történik, akkor két év múlva csaknem 4 ezer kilométer vasúti pályán kell a sebességkorlátozást bevezetni.