Pénzcentrum • 2023. március 13. 14:09
Egy év leforgása alatt, 2021-ről 2022-re négyszeresére nőtt az autóbuszos menetkimaradások száma a BKV-nál. A probléma oka egyértelműen a sofőrhiány - írta meg a Világgazdaság.
Tavaly 80 ezer busz- vagy trolijáratra vártak hiába az utasok. Ez többéves csúcs, és 2017 óta messze a legrosszabb adat - írja közlekedésszakmai források nyomán a Világgazdaság. A kiesés egyértelműen a sofőrhiányból fakad. A BKV buszflottája sokat javult az elmúlt évtizedben, a lap forrásai szerint a műszaki okokra visszavezethető menetkimaradás 2022-ben 0,5 százalék alatt volt: egyszerűen nincs elég buszsofőr. Miközben a „személyzeti hiányosságra” (sofőrhiányra) visszavezethető menetkimaradás 2021-ben még egyedi eset volt, 2022-ben már háromszor annyi járat esett ki személyzeti okokból, mint műszakiakból.
A közlekedési társaság elismerte a lapnak küldött válaszban, hogy komoly sofőrhiánnyal küzd, és hogy ez főleg 2022 óta probléma. „A BKV autóbusz- és trolibuszágazata az előző év folyamán jelentős személyzeti állományvesztéssel szembesült” – írják a közleményben, hozzátéve: „Budapesten, országosan és Európa-szerte is járművezető-hiány van”. Konkrét számot viszont nem közöltek, így nem tudni, hogy hány busz- vagy trolisofőri állásukból hány betöltetlen van most.