Pénzcentrum • 2022. november 15. 19:16
Régóta problémát jelent a városi közlekedésben az elektromos rollerek térnyerése. Ezért már a rendőrség is keresi a módját, hogy hogyan lehetne alkalmazni a jelenlegi jogszabályi kereteket az eszközökre.
Követve az országos szinten tapasztalható tendenciát, a szakmai utánpótlás biztosítása a gépészeti és járműipari szakképzések esetében is folyamatos kihívást jelent. A BKIK Mobilitási Expoja ennek a problémának a megoldásához kíván hozzájárulni, bemutatva az érintett szakterületekben rejlő izgalmas lehetőségeket a pályaválasztás előtt álló fiatalok számára.
A mobilitás fejlődésének egyik legfontosabb sikertényezője, hogy a szakképzésben tanuló diákok megismerhessék az iparági trendeket, megtanulhassák a korszerű technológiákat és gyakorló szakemberként képesek legyenek azokat alkalmazni is. Ebben van óriási jelentősége az itt bemutatkozó iskoláknak, akik felvonultatják modern oktatási eszközeiket és módszereiket. Hálás köszönet nekik”– mondta az esemény megnyitóján tartott beszédében a kilátogató tanulóknak Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
A hagyományteremtő rendezvényen a fővárosi gépészeti és járműipari szakképzési intézmények mellett a budapesti közlekedési szolgáltatók, a Jövő Mobilitása Szövetség, a Magyar Autóklub, a BRFK és a készenléti rendőrség is bemutatkoztak. A közlekedési kultúra fejlesztése érdekében az utóbbi három szervezet ritkán látható szolgálati járműveket és egy borulásszimulátort is bemutatott, valamint szakmai és közlekedésbiztonsági előadásokat tartott. A Vasúttörténeti Parkban emellett felbevágott gépkocsik, látványos oktatási eszközök, virtuális járműfényezés, hibrid és elektromos hajtásláncok, repülőgépmotor metszet, speciális rendőrségi és mezőgazdasági drónok, valamint látványos oldtimer járművek és a BKIK pályaorientációs csapatának készségfelmérő programjai is helyet kaptak, mintegy 3 000 négyzetméteren.
A Jövő Mobilitása Szövetség a különböző mikromobilitási eszközök átjárhatóságáról szervezett kerekasztal beszélgetést.
Az élhetőbb fővárosi közlekedéshez az eddiginél sokkal nagyobb átjárhatóságra van szükség a közlekedési módok között. Minden élethelyzetnek, de akár minden útvonalnak megvan a maga legalkalmasabb közlekedési eszköze. A célunk az, hogy használjon mindenki többféle közlekedési eszközt a legoptimálisabb mixben
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– emelte ki a beszélgetés során Pukler Gábor, a szövetség elnöke. A kerekasztalt követően konstruktív párbeszéd alakult ki a különféle mobilitási eszközöket és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatásokat felkaroló szövetség és a jelenlegi jogszabályok megfelelő alkalmazhatóságát kereső BRFK képviselői között.
A Budapesti Mobilitási Expo az szervezők elképzelése szerint közlekedéstechnikai szakmai fórumként is szolgál. Az idei rendezvény kiemelt témája a városi közlekedés legújabb kihívásai voltak, különös figyelmet fordítva a megosztható és elektromos közlekedési eszközök térnyerésére.