Pénzcentrum • 2022. augusztus 22. 14:01
Fogyasztóvédelmi eljárás indult a Wizz Air légitársasággal szemben – írta közleményében az Igazságügyi Minisztérium.
A tárca tájékoztatása szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a Wizz Air Hungary Zrt. légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott fogyasztói panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.
Mint a közleményben írják: a panaszok jó része szerint a légitársaság nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén; nem biztosított szállást és átfoglalást, Ezzel többletköltséget okozva az utasoknak. Emellett nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat, valamint emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, az IM szerint pedig ezzel megsértették a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait is.
Emiatt a szakmai irányító Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult a Budapest Főváros Kormányhivatalánál a magyar fogyasztók és magyar családok jogainak védelme érdekében. Az eljárás célja az esetleges jogsértő magatartás feltárása, megszüntetése és szankcionálása, hiszen a jogszabályokat valamennyi vállalkozásnak be kell tartani
- írja közleményében az igazságügyi tárca.