Pénzcentrum • 2022. augusztus 8. 13:46
Fellebbez a Ryanair a magyar fogyasztóvédelmi hatóság büntetése ellen, amit a különadó áthárítása miatt kapott a diszkont légitársaság – derült ki a Ryanair közleményéből. Alaptalannak nevezték a bírságot közleményükben, amelyről még nem is kapott értesítést a légitársaság.
Ma délelőtt Varga Judit Facebook-oldalán közölte, hogy 300 millió forintos bírsággal sújtják a légitársaságot, amiért a júliusban életbe lépett légiközlekedési különadót egy az egyben áthárították a fogyasztókra.
A Ryanair közleménye szerint a fellebbezést arra alapozza, hogy egy uniós rendelet minden uniós légitársaság számára lehetővé teszi, hogy a nemzeti kormányok vagy fogyasztóvédelmi hivatalok beavatkozása nélkül, szabadon állapítsa meg az EU-n belüli légi járatok viteldíjait. A Ryanair szerint ez az uniós jogszabály megtiltja a magyar kormánynak, hogy visszamenőleges hatályú utazási adókat vezessen be, „miközben megpróbálja jogellenesen korlátozni a légitársaságok jogát, hogy az ilyen indokolatlan adókat az utasokra hárítsák.”
Júliustól lépett életbe a légiközlekedési különadó, ami forgalom alapú, utasonként kell fizetni. A Ryanair erre reagálva közölte, hogy minden utasától beszedi ezt az összeget, aki július 1 után repül, függetlenül attól, hogy mikor vette a jegyet, így azokra is vonatkozott, akik a különadó bejelentése előtt vásároltak repülőjegyet a légitársaságnál. (A másik opció a jegy visszaváltása volt.) A lépést követően, kemény hangvételű üzengetések után, fogyasztóvédelmi eljárás indult a Ryanair ellen. A légitársaság közölte, hogy ha szükséges, úgy fellebbezni fognak az ügyben az uniós bíróságok előtt.