Totális káosz uralkodik a légi közlekedésben: soha nem látott emberhiánnyal küzdenek a cégek

Pénzcentrum2022. június 22. 09:42

A koronavírus-járvány alatt sok tízezer dolgozót bocsátottak el a légitársaságok, ráadásul ezeknek a dolgozóknak a többsége nem is tért vissza a szektorba. Varga G. Gábor szakújságíró beszélt a légiközlekedés helyzetéről az Infostartnak.

Az Egek uta című blog szerzője, Varga G. Gábor szerint Európa légi közlekedése nem áll messze a totális káosztól: egyre gyakoribbak a járattörlések, az utazók lassabb ellenőrzése vagy a limitált kiszolgálás. Ezek a gondok pedig egytől egyik a munkaerőhiányra vezethetőek vissza.

Ezek a problémák pedig most csúcsosodnak ki, hiszen a nyári hónapok jelentik a szektor legforgalmasabb időszakát.

Európa légi közlekedése nem áll messze a totális káosztól. Ez nem 2-3 hete van így, hanem tulajdonképpen a Covid utáni forgalom-újraindulás kezdetétől látszik, hogy nagyon súlyos problémák vannak. Ez a folyamat kezdődött a tavasz derekán azzal, hogy a légitársaságok igen sok járatukat voltak kénytelenek esetileg törölni és tartósan ritkítani a tervezett menetrendet azért, mert nem volt elég munkaerő

– mondta Varga G. Gábor, aki elárulta, hogy elsősorban a légi-utas kísérőkből és a pilótákból van óriási hiány, de emellett nagy problémák vannak a földi kiszolgálás, az utasfelvétel, a biztonsági ellenőrzés, a csomagrakodás és a beszállítás területén is. Éppen ezért a szakértő elmondása szerint egész egyszerűen limitálni kellett sok európai gyűjtő-elosztó repülőterén az egy nap alatt kiszolgálható járatok vagy utasok számát. Amszterdamban például olyan súlyos is volt a helyzet, hogy volt, hogy nem adhattak el több jegyet a légitársaságok egy adott időszakra.

Súlyosbítja a helyzetet, hogy a légi közlekedésben a munkakörök legnagyobb részénél képzésre, vizsgára és hatósági engedélyre van szüksége a dolgozóknak is, ezért körülbelül két hónapos folyamat, mire a felvételtől

valakiből szolgálatot teljesítő légiutaskísérő lehet Magyarországon – egészítette ki a szakújságíró.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ezzel ellentétben az Infostart megkeresésére a Budapest Airport határozottan kijelentette, hogy hazánkban nincs munkaerőhiány és csak nagyon ritkán derül ki, hogy egy adott járat törlésre kerül.

Nagyon ritkán, hangsúlyozom, szinte alig van olyan Budapesten, hogy a repülőtéren derül ki, hogy az adott járat nem indul – szögezte le Valentinyi Katalin. – Ilyenkor a légitársaság földi kiszolgáló partnere szintén segít abban, hogy az utas átfoglalja jegyét egy másik járatra, vagy ha visszatérítést kér, akkor ebben. Azt tudom elmondani, hogy az európai helyzetből mi minimálisat tapasztalunk itt, a budapesti repülőtéren. Nagyon ritkán előfordult az elmúlt egy-két hétben, hogy például a légitársaság az utasokat elhozta, viszont a poggyászt nem, hanem az egy későbbi járattal jött. Ez azért volt, mert a külföldi reptér, tehát az induló állomás földi kiszolgáló személyzete nem állt kellő létszámba rendelkezésre, az utasokat be tudták szállítani, viszont az adott nap csomagjait egy járatra tették fel, de a hasonló esetek száma elenyésző

– mondta el Valentinyi Katalin a Budapest Airport szóvivője.

Címkék:
légitársaság, utas, légiutas-kísérő, airport, légiirányítók, légiipar, légiforgalom, légiutas kísérő,