Pénzcentrum • 2021. január 1. 11:00
Folyamatosan nő azoknak a vasúti, HÉV- és autóbuszvonalaknak a száma, amelyeken a szolgáltatók elfogadják az utazáshoz egymás bérleteit. A MÁV és a Volánbusz közös stratégiai irányításának köszönhetően az összehangolt menetrendek és csatlakozások kialakítása mellett az egységes jegyértékesítési rendszer és a tarifaközösség is egyre inkább elérhető közelségbe kerül.
A közúti és kötöttpályás közösségi közlekedés összehangolásának egyik célja, hogy az utasok egyetlen bérlet megváltásával, olcsóbban és egyszerűbben közlekedhessenek indulási- és célállomásuk között. A szolgáltatók lépésenként haladnak a közös jegyértékesítési rendszer és a tarifaközösség megvalósítása felé - írja közleményében a MÁV.
A közelmúltban több közös ajánlatot vezettek be: augusztus elejétől egyetlen jegytermékkel, a szezonális Dunakanyar Napijeggyel váltak elérhetővé a térség népszerű kirándulóhelyei. A napijegy korlátlan számú utazásra jogosít fel a Dunakanyar körjáraton, a MÁV-START, a MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MAHART helyi járatain. Október 1-től a Dunaharaszti zónabérlet szolgálja az egyszerűbb utazást.
A közös bérletek bevezetéséig a MÁV-csoport fontosnak tartja, hogy a különböző szolgáltatásokra érvényes jogosultságok megváltása minél kevesebb fáradsággal járjon az utasoknak. A HÉV-jegyek után november 20-tól a székesfehérvári dolgozó bérletek is megvásárolhatók a MÁV applikációban, december 1-től pedig a zalaegerszegi és nagykanizsai teljes árú helyi bérletek is elérhetők az alkalmazásban és a MÁV-START pénztáraiban.
A december 13-i menetrendváltással számos térségben hangolták össze a buszok és vonatok menetrendjét a kényelmesebb utazási lehetőségek érdekében. Emellett egyre nő azoknak a vasúti és autóbuszos vonalaknak, vonalszakaszoknak a száma, amelyeket autóbuszbérlettel, illetve vasúti bérlettel egyaránt igénybe vehetnek az utasok. A MÁV-csoport honlapján elérhető táblázatban részletesen lehet tájékozódni az érintett viszonylatokról. A lista folyamatos bővítése és a további fejlesztések révén a tervek szerint 2022-től egyfajta bérlettel vagy jeggyel lehet majd utazni bármelyik államilag finanszírozott közösségi közlekedési eszközön.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányításának köszönhetően egyre több területen profitálhatnak az utasok a közlekedési szolgáltatók szoros együttműködéséből. A közös fejlesztések folytatódnak, céljuk az egyéni közlekedéssel szemben versenyképesebb szolgáltatások kialakítása. A közlekedési társaságok remélik, hogy egyre többen választják a jövőben a közösségi közlekedést az egyéni utazás helyett, ezzel is hozzájárulva a károsanyag-kibocsátás jelentős mértékű csökkentéséhez, az élhetőbb környezethez.