Pénzcentrum • 2020. december 14. 13:29
Az eddigi telefonos járatigénylés mellett már online is igénybe vehető a Telebusz szolgáltatás: pár kattintással jelezhető az utazási igény a Telebusz járatokra.
A Telebuszok olyan járatok, amelyek előzetes utazási igény bejelentése esetén közlekednek, tehát csak abban az esetben, amikor a járatra utazási igény jelentkezik. A BKK Telebusz szolgáltatásának egyik legfontosabb előnye, hogy utazási igény hiányában az autóbuszok nem terhelik feleslegesen a lakókörnyezetet.
A Telebuszok két célt szolgálnak: egyrészt az alaphálózat kiegészítésével, meghosszabbításával elérik a kisebb, külvárosi lakóközösségeket, másrészt a már meglévő vonalakon nem közlekednek fölöslegesen - utasok nélkül - az alacsony forgalmú időszakokban.
A BKK járatai közül jelenleg a 65-ös, a 157-es, a 219-es, a 269-es, a 297-es, a 298-as és a 937-es buszok közlekednek részben vagy egészben telebuszként. A szolgáltatást eddig telefonon vagy személyesen a járművezetőnél jelezve lehetett igénybe venni. A folyamat megkönnyítése érdekében mostantól egy új platformon, a telebusz.bkk.hu weboldalon is lehet utazási igénylést leadni. Az online járatigénylés előnyei:
- Egy gyors regisztrációt követően csupán pár kattintás az igénylés leadása - nincs szükség időigényes telefonhívásokra.
- A leggyakrabban igényelt útvonalak a "Kedvencek" menüpontba elmenthetők, így az igénylés még gyorsabbá válik.
- Változás esetén az igénylések ugyanilyen egyszerűen módosíthatók vagy le is mondhatók.
- A járatok indulásához figyelmeztető e-mail is beállítható.
Az új fejlesztés mellett természetesen a telefonos igénylési lehetőség is megmarad, a járatigénylés szabályai pedig nem változtak. A járatot az indulás előtt legalább 30 perccel lehet igényelni, lemondásuk pedig az indulás előtt 15 percig lehetséges. A fejlesztés az Európai Unió Interreg Central Europe programja által támogatott SMACKER kutatás-fejlesztési-innovációs projekt támogatásával valósult meg.