Pénzcentrum • 2020. október 3. 13:33
A Budapesti Közlekedési Központ számos lépést tett annak érdekében, hogy megelőzze a Repülőtéri járatra való jegyvásárlást. Ennek legfontosabb részeként módosíttatta az automaták szoftverét, amelyből már nem vásárolható meg a Repülőtéri járatra szóló termék. Emellett a Mobiljegy applikációban is megszűnt a jegy értékesítése. A hajókra szóló jegyek inaktiválása jövő héten történhet meg. A közlekedésszervező társaság elismeri a felelősségét, és ismételten köszöni a Közlekedő Tömeg észrevételét. A fel nem használt Repülőtéri vonaljegyek eladásából származó bevételt jótékony célra fordítja, illetve díjmentesen visszatéríti az ügyfelei részére.
A koronavírus-járvány miatt 2020. április 1-jén leállt a 100E reptéri busz közlekedése. Erről a BKK még tavasszal tájékoztatta az utasokat. Mivel a leállást eredetileg csak rövid időre tervezték, ezért továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. Az esetleges félreértések elkerülése érdekében:
- április 1-jétől a BKK pénztáraiban és ügyfélközpontjaiban kiemelt figyelmet fordítottak azokra az ügyfelekre, akik Repülőtéri vonaljegyet kívántak vásárolni. Az ilyen érdeklődőkkel közölték, hogy bár elővételben megvásárolható a jegy, azonban a járat bizonytalan ideig nem közlekedik.
- Július közepe óta a fel nem használt jegy teljes vételárát visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban, kezelési költség nélkül.
- A mobilapplikációban vásárolt Repülőtéri vonaljegyet szintén vissza lehet váltani. Ilyenkor jóváírják az összeget az ügyfél belső egyenlegén, ami a későbbiekben felhasználható egy másik termék vásárlására.
- Ha valaki nem kíván a visszaváltásával foglalkozni, akkor a jegyet felhasználhatja egy későbbi utazása során.
Kijavította a hibákat a BKK
Az eddigi intézkedések ellenére az elmúlt fél évben több, mint 15 ezren vásároltak Repülőtéri vonaljegyet. A Repülőtéri járatok mellett, a pandémia miatt el nem indított BKK hajókra vonatkozó termékek is kaphatók voltak az elmúlt hónapokban az automatákból. Ezek a jegytípusok egyébiránt a hajókat érintő, rendszeres téli üzemszüneti időszakban is elérhetők. Az áprilistól szeptember végéig tartó szezonban összesen 78 felnőtt és 37 gyermek jegyet adott el a társaság 46.948 forint értékben. A további felesleges vásárlások megelőzése érdekében a BKK számos lépést tett:
- a Mobiljegy applikációból azonnal, már a Közlekedő Tömeg Egyesült figyelemfelhívásakor törölte a Repülőtéri vonaljegyet;
- a szolgáltató segítségével módosította az automaták szoftverét, így már nem érhető el a Repülőtéri vonaljegy a gépekben;
- a hajókra váltható jegyet várhatóan jövő héten inaktiválják az automatákban;
- a következő időszakban jelentősen nő a 100E járat közlekedésével kapcsolatos tájékoztatók száma;
- ma már nem csak a kiemelt helyszíneken, hanem az összes jegyautomata képernyőjén megjelenik a repülőtéri járat leállításáról szóló információ;
- a fel nem használt Repülőtéri és hajó vonaljegyek árát továbbra is díjmentesen visszatérítik a BKK ügyfélközpontjaiban;
- a külföldi állampolgárok is visszaválthatják a feleslegesen megvásárolt jegyet, anélkül, hogy Magyarországra utaznának. Elég, ha online módon igazolják a vásárlást a BKK ügyfélszolgálatának előírásai alapján.
A BKK vállalja a felelősséget
A BKK eltökélt célja, hogy közszolgáltatóként nyitott, transzparens módon működjön. Éppen ezért ismételten köszöni, hogy a Közlekedő Tömeg Egyesület felhívta a figyelmet a 100E járattal és a hajókkal kapcsolatos hibára. Egyúttal elnézést kér azoktól az utasoktól, akiknek ez a mulasztás felesleges kiadást okozott. A BKK természetesen vállalja a felelősséget.
Az eset kivizsgálása után a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztetésben részesítették, illetve a mulasztás miatt munkaviszony megszüntetésére is sor került. Emellett a társaság lépéseket tesz azért, hogy az intézményi kultúrában jobban előtérbe kerüljön az ügyfélközpontúság, ennek köszönhetően a jövőben ne fordulhasson elő a mostanihoz hasonló eset.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Budapesti Közlekedési Központ úgy döntött, hogy a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt jótékony célra fordítja az év végéig. Nem titkoltan a BKK szeretne ezekkel a lépésekkel példaként szolgálni a közpénzekkel gazdálkodó intézmények számára.
Egy gomb kiiktatása 1,4 millió forint
A Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán megjelent bejegyzés után a Budapesti Közlekedési Központ azonnal felvette a kapcsolatot az automatákat üzemeltető T-Systemsszel, ugyanis a BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel.
(címlapkép: MTVA/Bizományosi: Róka László)