Pénzcentrum • 2020. szeptember 23. 13:33
Sürgető üzenetek alkalmazása miatt indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Szallas.hu bevonásával. A vizsgálat tárgya az volt, hogy ezek az állítások pszichológiailag befolyásolják-e a felhasználókat a döntéshozatalban, illetve annak meggyorsításában (így az összehasonlítás vagy alapos tájékozódás esetleges elmulasztásában). A portál a vizsgálattal mindvégig együttműködött és a felvetett kifogásokhoz konstruktívan és együttműködően viszonyult.
Teljes mértékű együttműködést tanúsítva vitte végig a szállásportál a GVH által folytatott, az online szállásfoglalási rendszerben alkalmazott kommunikációs eszközöket vizsgáló eljárását. A szállásközvetítő vállalat az online szállásközvetítési szegmens, sőt azon túlmutatóan a teljes online kereskedelmi teret érintő kötelezettségvállalásokat ajánlott fel, amelyek révén elősegíti az online kereskedelmi kommunikáció fogyasztóbarát fejlődését.
Pénzre van szükséged? Használd a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát!
A vállalások értelmében először is kiterjedt kutatást végeztet az online kereskedelmi kommunikációs formák fogyasztói percepciójának felmérése céljából. E kutatás alapján átfogóan tájékoztatja a szakmai szereplőket a jogszerű és a fogyasztói érdekeket szem előtt tartó megoldásokról. Emellett vállalta azt is, hogy jövőbeni kommunikációját jogi és szakértői testület fogja előzetesen megvizsgálni.
- mondta Szigetvári József vezérigazgató. A szállásközvetítő cég a fogyasztók szempontjából fontos információnak tartja a többi felhasználó megfogalmazott véleményét, értékelését, ezért mindig is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a vendégvélemények teljes körűen jelenjenek meg az oldalon. Azaz mind a pozitív, mind pedig a negatív vélemények olvashatóak voltak, annak érdekében, hogy a felhasználók számára megkönnyítsék a szállásfoglalást.
- fejtette ki Szigetvári József. A fogyasztói döntések további támogatására szolgáltak azok a szálláshelyek népszerűségére vonatkozó számszerűsíthető információk is, amelyek a többi fogyasztó magatartásán alapultak, így egy adott szálláshely foglalási adatai, az aktuális érdeklődők száma, vagy az oldalon elérhető szobaszám - írták közleményükben.
Annak érdekében, hogy a cég kommunikációs gyakorlatát ért felvetés számukra és a szakma számára is egyértelmű, a fogyasztói szempontból kifogásolható kommunikációs formák pedig elkerülhetőek lehessenek, a cég a felhasználók körében reprezentatív felmérést készíttet. A kutatás a hazai online szállásfoglalási piac mellett a teljes magyarországi e-kereskedelmi piacok egészére vonatkozik.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- mondta Szigetvári József. Az adatok elemzését követően az eredményeket nyilvánosságra hozzák. A szállásfoglaló portál továbbá egy ellenőrző jogi testületet alapít, melyben versenyjogász, reklámpszichológus és fogyasztóvédő közösen döntenek a marketingkommunikációs üzeneteik elbírálásáról.
- tette hozzá a vezérigazgató. A GVH jogsértést állapított meg ugyan, de bírság kiszabását nem látta megalapozottnak. Ugyanakkor előírta a vállalt kötelezettségek teljesítését. A portál elfogadja a döntést és végrehajtja a kötelezettségvállalásait.