Pénzcentrum • 2020. augusztus 21. 13:01
Ugyan nincs rekordmeleg, a párás idő miatt sokan nyomatják az autóklímát. Ám sokan rosszul használják a légkondicionálót, ezzel pedig könnyen baktériumteleppé válhat a rendszer. Ezeket a hibákat követik el a leggyakrabban az autósok.
Bár olyan gatyarohasztó meleg nincs, de elég párás a levegő, amit sok autós nem bír: ezért is járnak a legtöbben klímával, hiszen így a kocsi belsejében nem lesz annyira párás a levegő - sőt, az ablakok párásodása esetén is sok modell a klíma segítségével fújatja le a szélvédőről a párát.
Pénzre van szükséged? Keress szuperolcsó pénzügyi segítséget kalkulátorunkkal!
Ugyanakkor egy csomó buktatója van az autóklímázásnak, a legtöbbel nincsenek tisztában ezekkel, és rendre elkövetik a hibákat. Alább mutatjuk, hogy mire kell figyelni:
Gyakori hiba, hogy úgy indulsz el, hogy nem hagyod rendesen dolgozni a klímát. Érdemes pár perccel korábban beindítani a kocsit, és járatni egy kicsit a rendszert, hogy már hűvös autóba szállj be. Ez nem csak a konfort miatt fontos, hiszen a tűzforró autóban kevésbé lehet koncentrálni. Annak érdekében, hogy az autó minél hamarabb lehűljön, érdemes keringetőre állítani a ventillátort, hogy ne a külső meleg levegőt szívja be a rendszer, hanem a kocsiban lévő levegőt hűti le. A keringetés alatt a rendszer nagyobb teljesítményen dolgozik, gyorsabban hűt, úgyhogy kb. 5 perc után ki lehet, és ki is kell kapcsolni, mivel az Autobild szakértői szerint ha sokáig keringeted a levegőt, akkor fennáll a veszélye annak, hogy felgyülemlik a szén-dioxig az utastérben.
Sokan a hőmérsékletet is rosszul állítják be: ha nincs kint kánikula, akkor érdemes 20-22 fok körülre beállítani a termosztátot. Amennyiben kánikula van, akkor nem szabad a külső hőmérsékletnél hat fokkal hidegebbre állítani! Sokan az ablakot is lehúzzák, ha már túl hűvös van nekik az autóban: ez egy másik jellemző hiba, hiszen "kimegy a hideg", fölöslegesen fogyott az üzemanyag. Inkább érdemesebb ilyen esetekben melegebbre állítani a hőmérsékletet, illetve lejjebb venni a ventillátor sebességét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Táptalaj a baciknak
Kevesen foglalkoznak a klímatisztítással, hiszen ha van is szaga a berendezésnek, az pár perc használat után már nem érezhető. Ám a szag jelzi, hogy túlzottan elszaporodtak a baktériumok az autóklímában, úgyhogy ajánlatos mihamarabb fertőtleníteni. Ennek kapcsán egy másik hibát is gyakran elkövetnek az autósok: a legtöbben végig nyomatják a klímát, csak akkor állítják le, amikor megérkeznek az úticélhoz. Így azonban a kondenzvíz nem tud rendesen elpárologni a rendszerből, kitűnő táptalajt biztosít a baktériumoknak. Úgyhogy érkezés előtt pár perccel érdemes kinyomni a légkondit.
Rengetegen ódzkodnak az autóklíma használatától, mert többet fogyaszt tőle a verda: ez valóban így van, de az így keletkezett többletköltségek még mindig viselhetőbbek, mint a károsodás kijavításának költségei. Hiszen ha nem használjuk a légkondit, az álló alkatrészek beállnak, hiszen csak működés közben kenődnek megfelelően.