Szánthó Péter • 2020. június 27. 13:02
Családoknak ideális választás lehet a 2020-as Honda Civic, ha pár apróságon túlteszi magát az ember: például azon, hogy az infotainment rendszer kezelőfelülete kicsit lassúcska. Ezen kívül rosszat nem tudunk róla mondani, az 1,5-ös VTEC motor teljesítménye elég fickós, miközben térben sincs hiány a gépben. A formája ugyan megosztó, de meg lehet szokni, sőt pár nap után már beleszeret az ember. Ha apuka néha sportosságra vágyik, akkor ez az ő autója.
Többeket lesokkolt az új Honda Civic, aminek a formája valóban nagyon megosztóra sikeredett. Az utcán - legalábbis a teszthét alatt - rengetegen utánafordultak, volt, akinek kifejezetten bejött ez az UFO-ra hajazó szivarforma, más pedig csak csodálkozott, hogy nézhet így ki egy autó.
Valóban, a Civic dizájnját szokni kell, én is először kétkedve álltam hozzá, de pár nap után már rájöttem, hogy ez az autó a maga módján egészen pofás, sőt! Az importőrtől a gazdagabban extrázott Executive modellt kaptuk meg, a bőrüléstől kezdve a napfénytetőn át minden földi jóval megpakolva. Keveseknek tűnt fel, de a Honda is kinyírta már a dízelmotorokat, csak benzinessel lehet megvenni a modelleket - sőt, az új Jazz már csak hibridhajtással érkezik. A tesztautóban az erősebbik, 1,5-ös VTEC turbómotor volt CVT automataváltóval, a 182 lóerő és a 220 Nm nyomaték pedig több, mint kielégítő, főképpen, hogy maga az autó csak 1300 kiló.
Vennéd, de szűkös a keret? Nézz szét a hitelajánlatok között a Pénzcentrum kalkulátorában!
Úgyhogy a fürgeségre nem lehet panasz, és a motor ráadásul takarékos is, bár a gyárilag megadott 6,4 literes fogyasztást még az ECO-módban sem sikerült elérni, de 8 liter alatt is vígan el lehet vele járni vegyesüzemben - a pályatempót jobban szereti a Civic, már ami a fogyasztást illeti. Az automataváltó is ügyesen bánik a fokozatokkal, amikor csak lehet igyekszik alacsonyan tartani a fordulatot (kivéve a sport-módban, ugye), csak akkor bőgeti a motort, ha nagy szükségét érzi. Ezzel az erőforrással a Civic 8,3 másodperc alatt van 100-on, ami elég fickós, ha valaki mindennapi használatra venné, nem a Hungaroringre. Bár az úttartás és a futómű még akár ott is megállná a helyét, nem hiába híresen jó vezetni a Civiceket, ez a modell sem kivétel ez alól. A 17 colos felnik is remekül mutatnak, bár a kerekek gördülési zaja menet közben érzékelhető - nem feltétlen zavar, de azért hallani.