A pofátlanság teteje: így nyerészkednek a légitársaságok a gyanútlan utasokon

Pénzcentrum2020. június 24. 18:03

A határok megnyitása után is folytatják a tömeges járattörléseket a légitársaságok. Az elmúlt hetekben gyakran fordult elő, hogy az eladott jegyeket napokon belül törölték. A belga fogyasztóvédelmi hatóság naponta több tucatnyi panaszt kap. Szerintük a légitársaságok így próbálnak pénzhez jutni a működésük fenntartásához.

Az Európai Bizottság sok panaszt kap a karantén-időszak utáni foglalások ügyében. Az igazságügyi biztos azt mondta, pert fontolgatnak a légitársaságoknak falazó tagállamok ellen - számol be az Euronews.

"Két dolgot világosan kell látni. Egyrészt nagyon alacsonyak az árak, aztán törlik a járatot. A másik dolog az, ha ha próbáljuk átfoglalni a járatot, akkor már 50-100 szoros árakat látunk. Vagyis ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek" - mondta egy fogyasztóvédő, Jean-Philippe Ducart.

Az Euronews több légitársaságot is megkeresett. Egyikük, a TUI azt közölte, nem kereskedelmi érdekből törölnek járatokat, hanem azt próbálják elkerülni, hogy szinte üres gépekkel repüljenek: "Mindenképpen visszafizetjük a törölt jegyek árát, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlánkon" - mondta a TUI szóvivője, Piet Demeyere.

A Brussels Airlines szerint a kereslet hiánya miatt töröltek néhány járatot, de ezek azonos áron átfoglalhatóak. 

Címkék:
utazás, repülő, repülés, légitársaság, járattörlés,