Pénzcentrum • 2020. június 17. 16:04
A taxisok szerint még ideiglenesen sem szabad rendeleteket hozni társadalmi egyeztetés nélkül - a biciklisek szerint viszont nincs más út, mint a bátor cselekvés.
A Budapest TE meg ÉN podcast műsorvezetői - Veress Dóra és Gellért Gábor - ezúttal a főváros közlekedéséről beszélgetnek Metál Zoltánnal, az Országos Taxis Szövetség elnökével és Halász Áronnal, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettesével, szóvivőjével. Két sarkos vélemény ütközik egymással, cél a megoldás.
Budapest közlekedése változtatásokra szorul - ez tény. A belváros élhetetlen, fuldoklik a kipufogógőzben, a zajszint az esti órákban is igen magas. A változtatások azonban mindig fájdalmasan érintik a közlekedőket, kényelmetlenségeket okoznak, és olyan áldozatokat követelnek meg a közlekedőktől, amelyekről szívesen beszélgetünk, de nem szívesen hozzuk meg őket.
Budapesten - a pandémia miatti forgalomcsökkenést kihasználva - ideiglenesen új biciklisávokat hozott létre a Fővárosi Önkormányzat. Ráadásul ezeket fontos utakon tette, amelyeken eddig is mindennaposak voltak a több órán át tartó dugók.
Metál Zoltán szerint - bár igaz, hogy hangsúlyozták a változtatások ideiglenességét - a döntéseket társadalmi egyeztetés nélkül hozták meg. A taxisok sok problémát látnak. Az Üllői út megoldásait például balesetveszélyesnek gondolják. A kihelyezett betontömbök már okoztak baleseteket.
Szerinte a biciklisávok helyett olyan buszsávokat kellene létrehozni, ahol a buszok mellett a kerékpárosok, motorosok, taxisok és segédmotorosok is közlekedhetnek. Azt gondolja, hogy a kerékpárosok és a rendelet alkotói sok haragost szereztek az elmúlt hetekben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ingyenes P+R parkolók és kedvezményes, profi tömegközlekedés nélkül nem lehet változtatni. Halász Áron szerint a képlet egyszerű: az emberek szeretnének eljutni A pontból B pontba, és ehhez a megfelelő közlekedési eszközt akarják kiválasztani. Eddig a kerékpározás lépéshátrányban volt. Ha ezen változtatunk, sokkal többen fogják a biciklit választani.
A Magyar Kerékpárosklub készített egy reprezentatív felmérést az országban. Eszerint az emberek 67 százalékának van arra lehetősége, hogy a kerékpár mellett döntsenek. Sokan azonban nem mernek elindulni, egyrészt az autóforgalom, másrészt az utak állapota miatt.
Az új biciklisávok kipróbálása szerinte előremutató döntés. Sok kerékpáros használja az utakat, de ez kevésbé látszik, hiszen a piros lámpánál álló 2-3 bicikli nem annyira impozáns látvány, mint ugyanannyi ott várakozó autó. Eddig a körúton 2 sávban álltak az autók, most egy sávban állnak. Az emberek ugyanazt élik át, csak kevesebb autóval.