Fontos változás jön a hazai fesztiválokon: mostantól így adhatsz borravalót

Pénzcentrum2020. április 17. 16:29

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását, amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, és ha igen, az milyen mértékű legyen.

A funkció eddig ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánlott fel a fogyasztóknak, ezek közül jellemzően a 10 százalékos mértéket emelve ki. "Bár a fogyasztónak ezeket a beállításokat - amennyiben egyetért velük - nem kell feltétlenül elfogadniuk, a vizuális megjelenítés és a jellemző alkalmazási környezet (zaj, tömeg, sorban állás, gyors fizetési tranzakció) azt eredményezhette, hogy a fogyasztók a kereskedelmi gyakorlat által kiváltott pszichés nyomás következtében a borravaló adását, illetve annak 10 százalékos, kiemelt mértékét is elvárásként érzékelhették" - mutatott rá a GVH.

Az eljárás eredményeként a Festipay vállalta, hogy a borravaló rendszerét úgy alakítja át, hogy ez a jövőben ne sugalljon semmiféle elvárást vagy konkrét mértéket.
Címkék:
utazás, fesztivál, festipay, borravaló, borravaló mértéke,