Pénzcentrum • 2020. április 17. 16:29
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Festipay Készpénzmentes Fizetési Szolgáltatások Zrt. (Festipay) kötelezettségvállalását, amelynek eredményeként a fogyasztók a jövőben tisztességtelen befolyásolástól mentesen tudnak majd dönteni arról, hogy a társaság által lebonyolított fizetési tranzakcióknál kívánnak-e borravalót adni, és ha igen, az milyen mértékű legyen.
A funkció eddig ötféle, százalékosan meghatározott mértéket ajánlott fel a fogyasztóknak, ezek közül jellemzően a 10 százalékos mértéket emelve ki. "Bár a fogyasztónak ezeket a beállításokat - amennyiben egyetért velük - nem kell feltétlenül elfogadniuk, a vizuális megjelenítés és a jellemző alkalmazási környezet (zaj, tömeg, sorban állás, gyors fizetési tranzakció) azt eredményezhette, hogy a fogyasztók a kereskedelmi gyakorlat által kiváltott pszichés nyomás következtében a borravaló adását, illetve annak 10 százalékos, kiemelt mértékét is elvárásként érzékelhették" - mutatott rá a GVH.