Pénzcentrum • 2019. december 2. 08:15
Néhány hete röppent fel a hír, miszerint kőrakodó és a fekete flottát befogadó ipari kikötő épülhet a Balatonnál. Ennek tervezett helyszíne a Balatongyörök és Vonyarcvashegy között jelenleg is üzemelő 110 ezer köbméter befogadóképességű zagytér melletti terület, a Szent Mihály-domb alatt, a kápolnától 400 méterrel. De miért van ekkora kikötőre szüksége a Balatoni Hajózási Zrt-nek? Vannak-e már konkrét tervei a Közép-dunántúli Vízügyi Igazgatóság Balatoni Vízügyi Kirendeltségének? Beleszólhat-e ebbe a társadalom, a lakosság és a civil szervezetek? Többek között ezekre a kérdésekre kereste most a választ a HelloVidék.
Vonyarcvashegy és Balatongyörök között magasodik a Szent Mihály-domb, tetején a messziről látszódó kápolnával, amely egykor a Balaton szigete volt. A néphit legendája szerint (amely a valósággal keveredik) a kápolnát 1729-ben építtette a negyven halász, akik szerencsésen megmenekültek egy pusztító balatoni viharból, amikor alattuk levált a jégtábla egy rianás miatt. A műemlék jellegű épület nem véletlenül kedvelt kirándulóhely és a turisták célpontja: környékéről gyönyörű kilátás nyílik a Keszthelyi-hegységre és a Balatonra, a keszthelyi öböltől a berényi partokig, de csodálatos a kilátás a "tanúhegyekre" Szigligettől Badacsonyig.
A felröppenő hírek szerin itt, Balatongyörök és Vonyarcvashegy határában, a Szent Mihály-kápolnától pár száz méterre, kezdődtek el a Balaton működését jelentősen meghatározó gigaberuházás, egy ipari kikötő építésének előkészületei. Úgy tűnik azonban, hogy rengeteg túlzás jelent meg és terjedt el a tervezett kikötővel kapcsolatban.