Pénzcentrum • 2019. november 15. 10:30
Rárepültek az állami ingyenpénzre a nagycsaládosok: több mint 3000-en vettek már 7 személyes autot 2,5 millió forint kedvezménnyel. Kiderült, hogy nem a módosabbak veszik igénybe a kedvezményt: luxusautókat nemigen vettek az állami pénzből.
Dübörög a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a Varga Mihály pénzügyminiszter által frissen közölt adatok szerint majdnem 3000 család élt a 2,5 millió forintos állami támogatással, és vett 7 személyes autót. De ami még fontosabb, a miniszter által közölt adatsorból kiderült, hogy vélhetően azok éltek a kedvezménnyel, akiknek tényleg segítséget jelent a támogatás.
Ugyanis minden ötödik támogatási szerződést Daciára kötötték: mi is megírtuk, hogy a Lodgy az egyik legolcsóbb modell a piacon, konkrétan féláron lehet megvenni egy elég jól feleksztrázott darabot - az olcsóbbakat is, csak ugye a támogatás 2,5 millió forintra, vagy a vételár maximum 50 százalékára érvényes. A nagycsaládos luxusautókat láthatóan nem támogatásra veszik a magyar családok, ezeknek részesedése elenyésző - nyilván a népszerű márkákból is vannak drágább modellek, de ezekről a miniszter nem közölt adatokat. Ennek kapcsán korábban Várkonyi Gábor autópiaci szakértő is azt mondta a Pénzcentrumnak, hogy
Ezek a legnépszerűbb modellek
Talán kicsit meglepő, hogy a Dacia mellett az Opelt is rengetegen vettek: bár a hétszemélyes Combo is elég jó ár-érték aránnyal bír, 3,5 millió forinttól lehet elhozni - és ott van még a Zafira is, amiért legkevesebb 5,5 milliót kérnek. Az viszont meglepő, hogy a Fiat csak a középmezőnyben kullog, pedig a Dobló a Lodgy mellett az egyik legolcsóbb hétszemélyes jelenleg a piacon, már 2,4 millió forintért meg lehet vásárolni újonnan.
A Ford előkelő helyezése nem meglepő, hiszen 4 hétszemélyes modellt is kínálnak: a legolcsóbb Tourneo Connect már 4,4 millió forinttól elérhető, és a legdrágább Galaxy alapára sem éri el a 6,5 millió forintot az állami támogatással. A VW-nél is gazdag a kínálat hétszemélyesből: hét modellre is igénybe lehet venni a 2,5 milliós ingyenpénzt. Egy hétszemélyes Caddy például kicsivel több, mint 4,1 millióért elhozható - érdemes tudni, hogy a Volkswagen még 1,5 millió kedvezményt is ad az állami 2,5 mellé a nagycsaládosoknak.
Használt helyett újat
- mondta korábban Várkonyi Gábor, aki szerint bár a hétszemélyes kategória mára inkább a SUV-ok irányába hajlott el, a mostani támogatás keretein belül a legtöbb autó, amiből viszonylag kedvező áron, sokat vásároltak, azok a családi használatra alkalmas, dobozos kivitelű autók.
A Pénzcentrum is megírta, hogy több ezer család élne a lehetőséggel, és ennek megfelelően fennakadások is vannak a gyártóknál. Az autópiaci szakértő már visszadobott megrendelésről is értesült:
A kedvezményezettek köre igen tág, de még így is akadnak olyanok, akik nem vehetik igénybe a 2,5 milliós könnyítést. Ennek kapcsán megkérdeztük a szakértőt, hogy nekik milyen lehetőségeik vannak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- jelentette ki Várkonyi Gábor, majd pedig ismertette: a azok az autók, amiket a mostani program miatt cserélnek le a nagycsaládosok, vélhetően a használtpiacon kötnek ki, ez pedig elég nagy túlkínálatot eredményezhet. Így vélhetően valamelyest lejjebb fognak menni az árak is.
Ne szalaszd el a lehetőséget! Autóhitelt kalkulátorunkban megtalálhatod a legjobb finanszírozást!
De nem kell borzasztó olcsóságra számítani - ennek ellendolgozik a forint és az euró árfolyama is, ami nagyban befolyásolja a hazai piaci folyamatokat. Ugyanakkor, ha egyszerre sok autó jelenik meg a piacon, annak mindenképpen árleszállító hatása van, már csak ennek mértéke a kérdés.
Még több pénzt tolnak a támogatásba
Attól nem kell tartani, hogy egyhamar kifogynak a keretek, októberben ugyanis Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentette, hogy még több pénzt tolnak a programba. Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke pedig arról számolt be, hogy a program indulásakor mintegy 10 ezer kérvény letöltését feltételezték, és azt, hogy idén 5 ezer szerződést köthetnek, a jövő évben pedig összesen 10-12 ezer autót adhatnak át. Ezzel szemben októmer közepére a letöltések száma meghaladta a 16 ezret, ebből már több mint 9 ezer határozat született, amiből 1800 szerződést meg is kötöttek és csaknem ezer gépkocsit ki is fizettek.
Lecserélnéd a régi kocsit? Használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Kitért arra is, hogy a kereslet az olcsóbb autók irányába mutat, a 4-6 millió forint értékűeké a legnépszerűbb kategória, illetve hasonló népszerűsége van a 6-7,5 millió értékű autóknak.