MTI • 2019. augusztus 23. 08:31
Több "halálutat" is átépítenek; a tervek szerint még az idén átadják az M70-es autóutat és befejezik az M2-es autóút bővítését - írta a Magyar Nemzet pénteken.
A lap közölte, hogy hamarosan négysávossá alakítják az M7-es és az M1-es autópálya egy-egy viszonylag rövid, de annál balesetveszélyesebb leágazását. Az M70-est az év végén, az M15-öst jövő tavasszal adják át a forgalomnak. Dolgoznak több országos főút bővítésén is, ahol ma még sok baleset történik.
A cikkben felhívták rá a figyelmet, hogy az osztott pályás utak lényegesen biztonságosabbak, mint azok, amelyeken kétirányú forgalom halad. Az pedig különösen veszélyes, ha sok kilométernyi autópályás suhanás után az út átalakul, és kétszer egy sávban folytatódik. Az ilyen szakaszokon lényegesen több baleset történik: főleg a késő éjszakai, kora hajnali órák veszélyesek, amikor kisebb a forgalom, a vezetők figyelme pedig ellankad.
A két útvonal hasonló abból a szempontból, hogy egy nagy forgalmú sztráda leágazásaként építették, és mindkét esetben szükségmegoldásnak vélték a kisebb költséggel járó "fél autópálya" kialakítását. Az M15-ös autóút az M1-es és Rajka között 15 kilométer hosszú, 1998-ban adták át, a bővítés azóta várat magára.
A 21,3 kilométeres M70-es autóút az M7-es autópálya letenyei csomópontjától a szlovén országhatárig tart. Mintegy tíz éve 9,5 kilométer hosszan elkészült a kétszer két forgalmi sáv. A bővítés csupán 12 kilométerre vonatkozik, a murarátkai csomópont előtti és utáni 6-6 kilométerre.
Mindkét szakasz szerepel abban a kormányhatározatban, amely a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus közúti - valamint vasúti, elővárosi és vízi - közlekedési fejlesztéseinek listáját tartalmazza. A beruházások időarányosan zajlanak, az M70-es forgalomba helyezésének tervezett időpontja az év vége, míg az M15-ös esetében jövő tavasz a céldátum.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A "halálút" elnevezést a sajátos adottságai miatt érdemelte ki a két szakasz, azonban nem ezek követelték a legtöbb áldozatot - írta a Magyar Nemzet. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az ország tíz legveszélyesebb útja közül nyolc elsőrendű, azaz kiemelten fontos főút. Ezeken rendkívül sok baleset történik, a halálos tragédiák számát összegző listán az első két helyen is főút található. A leginkább veszélyes a 4-es, amely Budapestet Szolnok érintésével köti össze a magyar-román határral.
A lap arról is írt, hogy a Vácról, Dunakesziről a fővárosba tartók a közeljövőben biztonságosabb körülmények között autózhatnak majd, mivel zajlik az M2-es bővítése, felújítása. A tervek szerint még az idén átadják a végig négysávos gyorsforgalmi utat Vác déli csomópontja és az M0-s autóút között.