Pénzcentrum • 2019. július 26. 09:30
A hivatalos pótdíj duplájáért tudott csak utólag becsekkolni egy feledékeny pár a repülőgépére. Ugyanis a Malév GH munkatársai olyan extraszolgáltatásokat is kiszámláztak, amit nem is vettek igénybe. Végül fizettek, mert nem akarták bukni a repjegyet, és az utazást. Egy dolgozó szerint a földi kiszolgáló vállalatnál még ösztönzik is a munkatársakat, hogy "minél több pénzt húzzanak le a Wizz Air utasaitól."
A hivatalos pótdíj duplájárt csekkolhatott csak be a repülőgépére egy pár Ferihegyen: júliusban Budapestről repültek Berlinbe, ám elfelejtettek időben becsekkolni, és ezt már csak személyesen, a reptéren tehették meg. Az Indexnek nyilatkozva elmondták, hogy a Wizz Air honlapja szerint fejenként 30 eurót (kb. 9950 forintot) kell fizetnie annak, aki a társaság földi kiszolgálószemélyzeténél, utólag akarja intézni a becsekkolást. Ezzel szemben a kiszolgálók összesen 40 ezer forintot gomboltak le róluk.
- mondta a portálnak a pár férfi tagja. Végül, mivel nem akarták bukni a repjegy árárt, meg az egész utazást, fizettek. A becsekkolókapun átérve a személyzet egy másik tagjának is megmutatták a nyugtákat, amelyeken az "airport checking fee″ (reptéri utasfelvételi díj) szolgáltatás helyett a "catch your flight″ (érd el a gépedet) megnevezés szerepelt.
- mondta a férfi. A pár azt is megtudta a hölgytől, hogy egyáltalán nem követhető nyomon, milyen szolgáltatást vettek igénybe az utasok: a nyugtákra szándékosan nem a pontos megnevezést írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat. A légitársaság egyébként elég keményen szabályozza a szerződésben, hogy kezelési költségként legfeljebb 10 eurót (kb. 3300 forintot) számolhatnak fel a földi kiszolgáló szervezetek. Ehhez képest a Malév GH a budapesti reptéren több mint háromszoros áron dolgozik.
Az Index szerint a Malév GH éves szinten több százmilliókat kaszál a Wizz Air utasainak megrövidítéséért. A portál kereste a légitársaságot és a Malévet is, de egyik cégtől sem érkezett válasz a kérdésekre.