Pénzcentrum • 2019. július 16. 20:28
Ünnepélyes keretek között hivatalosan is kigördült a szerelőcsarnokból az első KISS-motorvonat a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén. Szerdán várhatóan megkezdik a forgalomba helyezéshez szükséges típusteszteket. A MÁV-START és a Stadler Bussnang AG közti megállapodásnak köszönhetően a KISS motorvonatok 2020 februárjától állhatnak forgalomba a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalon. További 8 darab emeletes motorvonat érkezik 2021 elején, így ezeken a vonalakon teljes mértékben modern motorvonatok szolgálhatják majd ki az utasokat.
Új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától, amikor a MÁV-START 11 darab nagykapacitású KISS motorvonatot állít forgalomba a legforgalmasabb Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonalon. Az új járműveknek köszönhetően stabilabb lesz a menetrend, ezen felül az utasok elégedettségét szolgálja majd a modern, komfortos, 600 férőhelyes légkondícionált utastér, a korszerű utastájékoztató rendszer, a vezeték nélküli internet hozzáférés, és a mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók.
A két KISS motorvonat szerdán Németországban és Csehországban kezdi meg a hivatalos több hónapos teszteket, amely a forgalomba álláshoz szükséges típusengedély megszerzésének az előfeltétele. A folyamat meggyorsítása érdekében a Stadler a próbafutásokat összesen három járművel végzi majd párhuzamosan, míg további két járművel oktatási és képzési feladatokat látnak el.
Az új járművek jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. Az első 11 KISS jelentős részének összeszerelése - a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító stratégiai együttműködése keretében - Dunakeszin történik. Ezen felül 8 szerelvény motorkocsijának és betétkocsijának összekapcsolása, illetve az összes jármű üzembe helyezése is itt valósul meg. Az emeletes szerelvények 132 db forgóváza szintén Magyarországon készül, ezek gyártása a Stadler szolnoki forgóváz-revíziós központjában történik. Három szerelvény, illetve a járművek kocsiszekrényei és a motorkocsik a Stadler emeletes vonatok gyártásáért felelős svájci kompetenciaközpontjának irányítása alá tartozó fehéroroszországi üzemben, Minszkben készülnek.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte:
"A következő másfél-két évben a magyarországi utasok a vasúti szolgáltatások színvonalának újabb jelentős növekedését tapasztalhatják majd. A jövő év végéig két jelentős pályafejlesztés is befejeződik a főváros vonzáskörzetében, összesen közel 110 kilométeren, a Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vonalszakaszokon. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a vasút elővárosokban megmutatkozó versenyelőnyét Budapest mellett a vidéki nagyvárosokban is érvényesíteni kívánja."
Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Pest megye 5. vk. országgyűlési képviselője elmondta:
Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kifejtette:
"Különösen hangsúlyos az utasszám-emelkedés Budapest elővárosi közlekedésében, azon belül is a két legforgalmasabb vonalon, a vácin és a ceglédin. Mindkettőn 5 százalék körüli az éves utasszám-növekedés 2015 óta. Jelenleg mindkét vonalon 12,5-12,5 millió utast szállítunk évente. A MÁV 11 birodalmi lépegetője 2020 elejétől a 70-es és a 100a vonalakon áll majd forgalomba."
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatóságának elnöke hangsúlyozta:
"2005-ben a Stadler egy családi vállalkozásként nyerte el első megbízását a MÁV-tól 30 darab motorvonatra, ma pedig már tőzsdén jegyzett cégcsoportként rendelkezik szerződésekkel összesen 170 darab járműre. Az emeletes járművek forgalomba állítása nem csak a MÁV-nak, hanem nekünk is óriás mérföldkő Magyarországon."
Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette:
"Nagy büszkeség számomra, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló és kiemelkedően fontos gyártási, szerelési folyamatot nagy múltú, közel 100 éves gyárunk végezheti el, amivel bizonyíthatja, hogy napjainkban is magas színvonalat, megbízható minőséget állít elő fejlett technológiai megoldásokkal, szakmailag felkészült, képzett kollégákkal. Mára létszámunk meghaladja a 600 főt. Dolgozóinknak stabil munkahelyet, ideális körülményeket, kimagasló fizetést tudunk biztosítani."
- mondta el Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere.