Pénzcentrum • 2019. július 5. 16:03
A nyári nyaralási időszakban megugrik a segélyhívások száma az asszisztencia szolgáltatóknál. A nyaralók leggyakrabban tengeri sün okozta sérülés, medúzacsípés miatt szorulnak orvosi ellátásra, Görögországban pedig kiemelkedően sok a bérelt robogóval történt baleset.
2018 nyarán az egy évvel korábbinál 14 százalékkal többen, közel 28 ezren kértek segítséget egészségügyi problémák miatt az Europ Assistance Magyarországtól - írja közleményében a vállalat. A nyár bő három hónapja alatt leggyakrabban a mediterrán országokba utazók szorulnak orvosi segítségre, legtöbbször Görögországból, Törökországból, Horvátországból érkezik hívás, de sokan szorulnak ellátásra az Ausztriában, illetve Bulgáriában nyaralók közül is.
Az egészségügyi problémák közül a leggyakoribbak a rovarcsípések, a medúzacsípések, illetve a tenderi sün vagy kagyló okozta sérülések. A gyakoriságot tekintve ezt követik azok az esetek, amikor gyomorproblémák, hányás-hasmenés miatt szorulnak orvosi segítségre a nyaralók. Az utóbbiak a mediterrán országokba, illetve az Egyiptomba, Tunéziába és Marokkóba utazók körében fordul elő a leggyakrabban. Sokan nem tudják, de az ugyancsak gyakori középfülgyulladás kezelését követő öt napban nem szabad repülőre ülnie a betegnek, így gyakoriak az olyan esetek is, amikor az orvosi kezelés mellett a biztosítók az átbookolás, illetve - szerződéstől függően - a kényszerű kint tartózkodás szállásköltségét is térítik.
A Görögországba utazók körében nem ritka a robogóbaleset, mivel a nyaralók gyakran bérelt járművel járják be a szigeteket, s nincsenek felkészülve arra, hogy a közlekedési szabályokat a mediterrán országban lazábban kezelik. Fontos tudnivaló, hogy aki alkohol fogyasztása után ül járműre, azt vezeti, annak orvosi kezelését, orvosi ellátását nem térítik meg a biztosítók, az alkoholos befolyásoltság állapotában okozott balesetek miatti ellátás ugyanis minden szerződésben a kizárások között szerepel.
- hívta fel rá a figyelmet Kalmár László, az Europ Assistance Magyarországért is felelős régiós vezetője. Tavaly összesen több mint 196 ezer esetben hívták a bajba jutottak az asszisztencia szolgáltatót, azaz naponta átlagosan 537 segítségnyújtás történt - írják.