Pénzcentrum • 2019. június 25. 10:02
A múlt heti budapesti reptérzár miatti üzemzavarról is beszélt részletesen Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója a Forbesnak adott interjúban.
Múl héten a Wizz Air több mint három óra várakoztatás után törölte a Brüsszelből Budapestre tartó járatát, ráadásul nem is kommunikált a több száz tanácstalan, a várostól egy órára lévő reptéren veszteglő utassal. Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója így kommentálta az esetet:
"Mi történt valójában? Leszállt Budapesten az egyik repülőgépünk, az egyik legújabb, pár hónapos A321 neo gép. A kifutópálya olyan állapotban volt, hogy a repülőgép megsérült, mert felverődött egy jelentős aszfaltdarab. E miatt a gépet ki kellett vonnunk a forgalomból. A nyári csúcsszezonban eleve nem lehet egyik pillanatról a másikra pótolni a kiesett gépet, át kellett terveznünk a menetrendet, e mellett közel két órára lezárták a repteret is. Mert mikor újítja fel a reptér az egyik kifutópályáját? Amikor már elkezdődik a csúcsszezon. Egy nagyon szerencsétlen helyzet állt elő a Budapest Airport hibájából és ennek mi lettünk a szenvedő alanyai."
Elismerte, hogy ők felelnek az utasaikért és általában mindent megtesznek azért, hogy mindig mindenki eljusson a célállomására, de ebben az esetben a feltételek egyszerűen nem voltak adottak, hogy minden problémát azonnal meg tudjanak oldani.
Váradi József szerint irreális várakozás, hogy mind a 144 repülőtéren legyen éjjel-nappal alkalmazottjuk azért, hogy ha nagy ritkán ilyen komoly fennakadás keletkezik, személyesen tudjon segíteni. Meg lehet csinálni, csak akkor nem ennyibe fog egy repülőjegy kerülni, hanem körülbelül a duplájába.