Pénzcentrum • 2019. május 8. 15:45
A Magyarországról indított internetes keresési adatok alapján 2018-ban folytatódott a turisztikai termékek, szolgáltatások iránti érdeklődés növekedése. A mobiltelefon használatának erősödése továbbra is érezhető, a tavalyi évben minden második utazással kapcsolatos keresés mobilról történt. Országok tekintetében Olaszország, a városok között Bécs a magyarok legkeresettebb úti célja. Turisztikai céllal Magyarországra Németországból kerestek rá legtöbbször.
A Magyarországról indított, turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma dinamikus növekedést mutat, 2018-ban 9%-kal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Míg 2016-ban a legtöbb keresést augusztusban indították, addig 2018-ban július volt a csúcsidőszak a turisztikai célú böngészések szempontjából. Az egyes kategóriákat elemezve, a last minute ajánlatok tekintetében figyelhető meg a legnagyobb emelkedés. Míg 2016-ban relatíve alacsony számú keresést indítottak ebben a témában, addig 2018 nyarára a keresési volumen többszöröse volt a két évvel korábbinak.
2018-ban már minden ötödik keresés ilyen volt, míg ezzel párhuzamosan folyamatos csökkenés figyelhető meg az általános, generikus szavak, kifejezések használatában. A tendencia rámutat arra, hogy a felhasználók gyakorlottabbak, és részben a cégek hirdetési tevékenységének köszönhetően tájékozottabban, célzottabban böngésznek.
- mondta Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.
- mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Olaszország, Horvátország és Ausztria voltak a leggyakrabban keresett desztinációk 2018-ban, a legnagyobb ütemben pedig Görögország és Szlovénia iránt nőtt az érdeklődés. A városok között továbbra is Bécs vezet Barcelona és London előtt. Növekedési ütem tekintetében Barcelona kiemelkedik versenytársai közül, 2017-ről 2018-ra 33%-kal emelkedett a keresések száma.
Turisztikai céllal Magyarországra a legtöbben Németországból keresnek rá, az Egyesült Királyság a második, Olaszország a harmadik a rangsorban. A legdinamikusabban növekvő érdeklődés Spanyolországból és Franciaországból tapasztalható a Google adatai alapján. Hazánkkal kapcsolatban külföldről a leggyakrabban budapesti látnivalókra, a gyógyfürdőkre és aquaparkokra, valamint a városnéző utakra keresnek rá.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- emelte ki Szabó Áron, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szálláshelyekért és vendéglátásért felelős igazgatója.
A turizmus digitalizációja alapvető, közös érdek, hogy célzottabb fejlesztések és hatékonyabb kampánytevékenység szolgálja az ágazatot. Ezt a célt szolgálja az idén elinduló Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK), amelynek lényege, hogy valós időben mutatja majd az országban található összes szálláshely forgalmi adatait, vagyis azt, hogy hány felnőtt, hány gyermek érkezett, honnan jöttek, mennyi időt töltöttek el hazánkban, illetve mennyit költöttek a szolgáltatásokra a belföldi és külföldi vendégek. Az anonimizált adatok alapján az MTÜ a jövőben előrejelzéseket készíthet a várható vendégforgalomról és a marketingkampányok hatékonyságát is pontosabban tudják mérni.
- fogalmazott Szabó Áron, aki szerint legfontosabb változás az NTAK bevezetésével az lesz, hogy naprakészen megismerhetők lesznek a teljes szektorra kiterjedő, valós forgalmi adatok, amelyekről a szálláshelyek is kapnak statisztikai visszajelzéseket.