Így küzd a munkaerőhiánnyal a magyar autómulti: ez lehet a siker kulcsa?

Pénzcentrum2019. április 3. 11:19

Kell a munkaerő, ezért már az iskolában próbálja megfogni a diákokat a Pappas Autó. Az éves sajtótájékoztatón elhangzott, hogy maguk képzik ki a szerelőket, és a többi alkalmazottat is igyekeznek gyakornoki program keretein belül kinevelni.

Az év első felében több új autó is megérkezik a Mercedes, a Jeep, az Alfa Romeo, a KIA, a Fiat és a Smart modellkínálatából Magyarországra, derült ki a Pappas Autó sajtótájékoztatóján, ahol bemutatták az új ügyvezetőt, az osztrák Benedikt Margreitert is.

Az osztrák szakember bemutatkozása után prezentálta a Pappas Holding az előző évi eredményeit. A cégcsoport Németországban Ausztriában és Bulgáriában van jelen hazánk mellett. 2018-ban inkább Németország felé terjeszkedtek, legutóbb BMW-kereskedést vettek, terveik szerint mindenhol árulnák a bajor márkát is. A Pappas-csoport tavaly több mint 39 ezer autót adott el, az összes forgalma csoportszinten 1,7 milliárd euró volt. Margreiter kiemelte, hogy a holding 416 gyakornokot foglalkoztat, mivel az a filozófiájuk, hogy "az ember az utódait maga neveli fel". Hozzátette:

a fiatalok házon belüli képzésével lehet harcolni a szakemberhiány ellen, amivel ők is csoportszinten küzdenek, mind a szervizekben, mind az adminisztrációban.

Rengeteg kocsit vettek tőlük

Pais József, a másik ügyvezető a hazai eredményeket ismertetve elmondta: Magyarországon a csoport tavaly 8226 gépjárművet adott el (ebből 5873 személyautó), és több mint 72 ezret szervizeltek. Az árbevétel 116,7 milliárd forint volt, és ez évről évre nő, tavaly 17,3 százalékkal volt több, mint 2017-ben. A személyautó értékesítések is berobbantak Pais elmondása szerint: 2013 óta 10 százalék fölötti a növekedés.

A csoport legfőbb márkája a Mercedes, az összes eladás 48 százalékát adta a csillagos márka - a magyarországi mercik 60 százalékát a Pappastól vették. A Jeepek között még nagyobb az arány: a terepjárók 80 százalékát a Pappason keresztül vették, az Alfa Romeo eladásoknak pedig az 50 százalékát adja a vállalat.

Az ügyvezető szerint a siker kulcsa a munkatársakban rejlik: jelentős azon alkalmazottaik száma, akik több évtizede dolgozik náluk. Mint mondta, igyekeznek minimalizálni az elvándorlást, de az újonnan érkezők képzésébe is sok energiát fektetnek. Jelenleg 572-en dolgoznak a magyarországi Pappasnál. Pais kiemelte, hogy a Pappas Magyarország tavaly Superbrand-díjat kapott, és a KIA is díjazta őket, mivel ők értékesítették a legtöbb járművet magánembereknek. A márka szerelőknek tartott versenyén pedig második, illetve harmadik lett a Pappas csapata.

A gyakornoki program kapcsán arról beszélt: több iskolával is együttműködnek, mivel jelenleg a legnagyobb kihívás a szerelői állomány feltöltése. El kell érni, hogy a tanulók itt, Magyarországon akarjanak dolgozni, ezen vannak a Pappasnál.

Exkluzív újdonságok

Pais bejelentette, hogy partnereik annyi autót szeretnének náluk bemutatni, hogy egyszerre nem is tudják bemutatni őket, mert nem férnek el a sajtótájékoztatón. Osztrák társa kijelentette: a munkatársak mellett a vevők is fontosak a Pappasnak, nekik minden évre "terméktűzijátékokkal", hatalmas újdonságokkal készülnek.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Mint mondta, régen 10 évre készítették a kocsikat, de az autóipar is gyorsul, a fejlődés folyamatos. Az egyik nagy téma az e-mobilitás, a villanyautózás, a másik pedig a digitalizálás, az okosautók. A villanyautók kapcsán elmondta, hogy a gyártók azon vannak, hogy egyszerűbbé tegyék a töltést, és felokosítsák az e-autókat. A szakember arra számít, hamarosan kidolgozzák Európában az önvezető autók alkalmazásához szükséges jogi kereteket, és indulhat a tömeggyártás.

Kiemelte, az új CLA Mercedes a hazai, kecskeméti gyárban fog készülni, a most kiállított darabot is onnan kapták. Elmondta, hamarosan olyan autók lesznek majd a Mercedesnél, amelyek felismerik a tulajdonost: ha többen használják a kocsit, mindenkinek megjegyzi a beállításait, ülésmagasságát és a többi. Emellett Margreiter szerint a kocsi az új technológiával gyakorlatilag ellophatatlan lesz, hiszen csak az előre beállított sofőröket fogja azonosítani. Emellett a többi biztonsági technológia is elég fejlett: okostelefonról lehet irányítani az autót.

A Tesla-ellenfélnek szánt EQC modellt is bemutatták: az ügyvezető bejelentette, hamarosan minden modellből lesz EQ, tehát teljesen elektromos modell. Az EQC is nagyjából 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel, Margreiter szerint ez sokat fog nőni a jövőben, és az inteligens rendszer is hatalmasat fejlődik hamarosan.

Bejelentette: az AMG-s sportmodellek is hibridhajtást fognak kapni, villanymotor fogja még erősebbé tenni a kocsikat.

A Jeep-nél is jönnek a hibrid modellek, illetve az "ős-Jeepként" emlegetett Wrangler modell is megújul. A KIA is nagyon ráment a hibrid és elektromos modellekre, nagy a vonatkozó termékpaletta.

Címkék:
utazás, fiat, lízingpiac, autópiac, újautó, kia, alfa romeo, superb,