Így parkolj a fővárosban: tízezreket spórolhatsz ezzel a trükkel

Pénzcentrum2019. március 29. 05:55

Újabb fizetős parkolási zóna élesedik a nyáron a fővárosban: nemsokára Óbuda eddig ingyenes részén is díjat szednek. Az önkormányzat ugyanis megelégelte, hogy az agglomerációból ingázók a HÉV vonala mellett teszik le a kocsit, és mennek tovább a belváros felé dolgozni. Egy másik kerületben is kilátásban van az újabb fizetős rész kialakítása.

Újabb fizetős parkolási zóna élesedik Budapesten nyártól: most Óbuda vezet be új díjzónát. Erről már elkezdték kiértesíteni a helyi autósokat, olvasónk az alábbi szórólapot találta a kocsiján.

Ezen az áll, hogy június harmadikán indul a kaszásdűlői fizetős parkolás tesztidőszaka, júliusban pedig élesedik a rendszer. Az önkormányzati honlap szerint az új díjzónára azért volt szükség, mert

számos lakossági észrevétel érkezett az önkormányzathoz a kaszásdűlői terület parkolási problémáival kapcsolatban. Az évek során megváltozott közlekedési szokásoknak köszönhetően az agglomerációból érkezők jellemzően P+R parkolóként kezdték használni Kaszásdűlő térségét.

A III. kerület ennek folyományaként döntött úgy, hogy kezdeményezi a fővárosi jogszabály megváltoztatását és egy új övezet kialakítását. Az új zónában 175 forint lesz óránként a parkolás munkanapokon 8:00 és 18:00 óra között. Az új 5. díjtételű várakozási övezet az alábbi út-és utcaszakaszok által határolt terület lesz:

Bogdáni út - Hévízi út - Vörösvári út - Bécsi út - Fehéregyházi út - Kunigunda útja - Rádl árok - Huszti út - Kazal utca - Szentendrei út, valamint a Szentendrei út - Reményi Ede utca - Jégtörő utca - Ángel Sanz Briz út - Reichl Kálmán utca

A helyi lakosok áprilistól igényelhetik a parkolási engedélyeket.

Örülhetünk, hogy nem drágább

Így is szívják a fogukat azok, akik a HÉV közelsége miatt az említett zónában hagyták az autójukat, innen mentek be dolgozni a belső kerületekbe, de azért vegyük figyelembe, hogy lehetne jóval drágább is a parkolás. Hiszen a kerület nagy részében 265 forintba kerül egy óra parkolás. Sőt, Óbuda és a II. kerület határán már 350 forintot kell fiztetni egyetlen óráért.

Felkészül Újpest?

Bár már 2017-ben döntött róla a Fővárosi Közgyűlés, de végül mindeddig nem alakítottak ki fizetős parkolási zónákat Újpesten. Wintermantel Zsolt polgármester akkoriban úgy nyilatkozott, hogy a két metrómegálló környékére tervezik bevezetni a fizetést, az intézkedésre szerinte nem bevételi, hanem forgalomszabályozási szempontból lenne szükség.

Vélhetően újra elő fogják venni a dolgot, miután elkészült a 3-as metró északi szakasza. Ezt várhatóan most hétvégén adják át a nagyközönségnek.

Mobillal fizetnek a magyarok

Egyre többen használják a mobilparkolást, tavaly január és augusztus között 20,6 millió tranzakciót regisztrált a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., míg 2017-ben az egész évben összesen 26,5 milliót ért el az ügyletek száma - mondta Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója még tavaly.

Ez bevételben 9,5 milliárd forintos forgalomnak felel meg, szemben a 2017-es teljes 11,6 milliárddal. Egyre többen használják a különböző mobilapplikációkat is, Veres Mihály szerint idővel, ahogy a készpénzhasználat, úgy az sms-parkolás sis háttérbe szorul majd.

Egy utca is súlyos pénzeket jelenthet

Jelenleg a főváros egy jelentős részén fizetős a közterületi parkolás, ám az korántsem mindegy, hogy mennyit fizetsz: ha okosan parkolsz le, akkor pár óra alatt több ezer forinttal kerül kevesebbe a várakozás. Ilyen például a Pusztaszeri úttól a Duna felé eső szakasz, ahol a Szépvölgyi út páros odalán a második kerületi 175 forintos díjat kell fizetni (a lenti térképen lilával), a páratlan oldalon (zölden a térképen) viszont a III. kerületi díjat, ami óránként 350 forint. Számoljuk csak ki, ha valaki napi 8 órát parkol, mert mondjuk a környéken dolgozik, akkor az a III. kerületben 2900 forintba kerül, míg a lila részen 1340-be.

Havi szeinten tehát, 20 nyolcórás munkanappal számolva az óbudai részen 58 ezer forintra jön ki, míg a II. kerületben 26800-ra.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Hasonló anomália figyelhető meg Angyalföldön is: bár a Dráva utca mindkét oldala a XIII. kerülethez tartozik, mégis sokan tekintik ezt az utcát gyakorlatilag ország-, de legalábbis megyehatárnak. Ez választja ugyanis el északról Újlipótvárost a XIII. kerület többi részétől.

Ha a környéken van dolgod rendszeresen, itt sem mindegy, hogy hol rakod le az autódat. A páros oldalon (a térképen kékkel) 440 forint a parkolás óradíja, míg a páratlan oldalon (zöld a térképen) ugyanez csak 265 forintba kerül. Így 8 órával számolva a drágábbik részen napi 3520, havonta pedig 70400 forint lenne letenni a kocsit. A páratlan oldalon csak 2120 8 óra parkolás, ami havonta 42400.

A kiskörúton belül Pesten egységesen 440 forint a parkolási díj. Ezzel szemben az út külső karéján illetve a városközponttól távolabb eső mellékutcákban a VI. és VII. kerületben már csak 350 forintot kell fizetni, a VIII. és IX. kerületben pedig már 265 forintért parkolhatunk.

Ennek megfelelően,

A Szilágyi Erzsébet fasor Moszkva tér és Gábor Áron utca közötti része eleve elválasztja egymástól a XII. és a II. kerületet, a páratlan oldalon a Trombitás utcától kifelé (narancssárga a térképen) 175 forintért parkolhatunk, ahogyan a Marczibányi térnél is, a páros oldalon viszont szinte végig 350 forintért (kék a térképen), igaz, ez nagyrészt a Városmajor-park, ahova kocsival a fasorról nem lehet behajtani, de ha ott van dolgunk, semmi nem akadályozza, hogy a II. kerületben parkoljunk olcsóbban, és átsétáljunk a szomszéd kerületbe (ezzel óránként 175 forintot spórolva).

Nem kell ugyanakkor feltétlenül átlépni a kerülethatárt, hogy ilyen mértékű különbséget találjunk. A Mammut bevásárlóközpont és a Millenáris Park környéki utcákban 350 forint a parkolási díj, a Marcibányi téren viszont, már csak 175 forint, ezért itt is érdemes lehet néhány utcával arrébb parkolni.

A Petőfi hídnál sem mindegy, hol parkolsz: a pesti oldalon ugyanis a Ferenc körút a határ. A körút mentén, illetve a belváros felőli oldalon (barna és sötétkék a térképen) - ahogy fentebb is írtuk - 440 egy óra, míg a Mester utca és a Soroksári út felé (rózsaszínes) csak 350. Sőt, az Üllői út Corvin negyed felé eső oldalától már csak 265 forint a parkolás (narancssárga és világoskék).

A fentiek csak a frekventáltabb helyeken található parkolási övezethatárok díjkülönbségeit mutatják be, de a város további helyszínein is sokat lehet spórolni a parkolással, ha néhány utcával arrébb parkolsz. Mielőtt elindulsz valahova, te is leellenőrizheted a parkolási övezethatárokat ide kattintva, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. honlapján.

Címkék:
utazás, parkolás, óbuda, agglomeráció, parkoló, autósok, fizetős parkolás, rákóczi híd, duna híd,