Pénzcentrum • 2019. március 9. 13:02
A kezdő gépjárművezetők gyakran tanácstalanok, ha autóvásárlásra kerül sor, sokszor nincsenek is tisztában azokkal a követelményekkel, amelyeknek azért jó ha megfelel egy kocsi. Mutatunk 10 olyan autót, amit a kevésbé hozzáértők is nyugodt szívvek megvehetnek!
A kezdő gépjárművezetők gyakran tanácstalanok, ha autóvásárlásra kerül sor, hiszen a piac hatalmas, szinte átláthatatlan azok számára, akik nincsenek otthon a témában. A kezdők ráadásul sokszor nincsenek is tisztában azokkal a követelményekkel, amelyeknek azért jó ha megfelel egy kocsi: például első autónak tanácsos egy kisebbet választani, aminek alacsonyabbak a fenntartási költségei. A stresszmentes mindennapokhoz elengedhetetlen az is, hogy a verda megbízható legyen.
Finanszírozást keresel? A Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorával válogathatsz a legjobb ajánlatok között!
Most a német autóklub, az ADAC összeszedett 10 olyan autót, amit a kezdő sofőrök is bátran megvehetnek. A németeknél is külön szempont volt a megbízhatóság, emellett figyelembe vették a gyártási évet (2000-től nézték a kocsikat), és csak olyanosat néztek, amelyeknek a töréstesztje és a fogyasztási tesztje is legalább négycsillagos volt. A maximális árat pedig 5000 euróban, nagyjából 1,6 millió forintban határozták meg.
Lássuk, mire jutott az ADAC, miután több mint 100 kocsit megvizsgált:
Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo
Ezt a három kocsit azért említették egy lapot, mert mindegyik ugyanabban az üzemben készül Csehországban, és a háromhengeres motorjuk is hasonló. Az egyliteres erőforrások kis fogyasztás mellett is elégséges teljesítményt nyújtanak, és nemigen igényelnek karbantartást - ámde megbízhatóak. Ugyanakkor figyelni kell vásárláskor, mert az ADAC tapasztalatai szerint gyakran még azt a minimális odafigyelést sem kaják meg az előző tulajoktól ezek a kocsik, amennyitóre szükségük van, így könnyen be lehet velük fürödni. A három autó közül a németek statisztikái szerint a Toyota egy kicsivel megbízhatóbb, mint a másik kettő. Előnyként említik a kompakt méretet, és a takarékos motorokat, ellenben hátul nagyon nincsen lábtér, és keveset lehet beléjük pakolni. A hazai piacon C1-esből 1,2 millió forintért már lehet jót venni, a 10 évnél öregebb modelleket pedig 1 millió körül kínálják. A 108-as nálunk még elég drága, 2 millió fölött vannak használtan, de elődje, a 107 is nagyon hasonló paraméterekkel rendelkezik, és 1- 1,1 millióért már nagyon jót vehetsz. Az Aygo is kijön legfeljebb 1,2 millióból.
Honda Jazz
A második generációs Honda Jazzt 2008 óta gyártják, és az ADAC a remek felépítést emelte ki, és a kényelmes utasteret. Emellett a hátsó üléseket lehajtva egészen értelmes csomagteret is kapunk, hosszabb dolgokat is szállíthatunk vele. A német autoklub statisztikái szerint a Honda Jazz eléggé megbízható, de a fékekkel szokott probléma lenni. Emellett szerintük a kilátással akadnak még problémák. Egymillió kettőért már nagyon korrekt Jazzt tudsz venni Magyarországon.
Kia Picanto
A modell második generációja 2011 óta van forgalomban, és a németek szerint tökéletes első autónak. Méreteihez képest elég nagy tér van benne, és nagyon egyszerű kezelni a kocsit. Az ADAC a kényelmes üléseket is kiemelte, ugyanakkor hátul szűkös a lábtér, és a háromajtós kivitel esetében eléggé nehéz beülni hátra. A biztonság mellett még kemelték, hogy olcsón hozzá lehet jutni, ugyanakkor a világítás elektronikája el szokott romlani, és a fékútja is eléggé nagy. A szóban forgó modellt itthon használtan már 1 millió forintért is megveheted.
Mazda 2
A kisautó 2007-től gyártott verzióját ajánlja a kezdő sofőröknek az ADAC. A formacilág nagyon hajaz a Ford Fiestára: elöl sok hely van, viszont hátul már nem olyan bőséges a helykínálat. A csomagtartó mérete sem különösen kiemelkedő. Ugyanakkor a japán kiskocsi alapfelszereltsége is eléggé jó, és az ár-érték aránya is jobb az átlagnál. Csak a kormányműben szoktak elromlani a csuklók, ezen felül az ADAC nagyon megbízhatónak értékelte. Jó állapotúakat itthon is meg lehet csípni 1,2-1,3 millióért.
Mitshubishi Space Star
A Space Star 2013-ban váltotta a Coltot. Mivel ez is egy kisautó, értelemszerűen nem kínál túl nagy belső teret: elöl még csak-csak elviselhető a helyzet, de hátul már igen nagy gondot okoz a lábtér. Ezen kívül elég nagy a hangzavar a belső térben menet közben, és az ADAC szerint az ülések sem túl kényelmesek benne. Ugyanakkor a kis motork gazdaságosak, és a Space Star nagyon kis helyen is meg tud fordulni, így pedig különösen alkalmas a városi közlekedésre. Ugyanakkor hosszabb utakra azért nem túl jó választás: a motor nem túl nyomatékos, és a komfort sem a legnagyobb. Ugyanakkor a megbízhatóságra nem lehet panasz az ADAC összegzése szerint. Itthon nem sok van belőle, 1,4 millió forintért kínálják a jobbakat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Opel Astra J
A J-generációs Astrával sikerült az Opelnek egy megbízható kocsit összeraknia. Bár kompaktnak készült, ehhez képest viszonylag nagy az autó, sokkal több benne a hely, mint az eddig felsoroltakban. Ugyanakkor a nagy súlya miatt kicsit nehézkesen mozog, ha valamilyen kisebb motorral van felszerelve - és a súlya miatt a fogyasztása is magasabb, mint a fentebb említett autóké. Az ADAC szerint a műszerfal kezelését is meg kell szokni, de az Astra mindent kompenzál a kényelmes ülésekkel és a remek kivitelezéssel. Minden kezdő sofőrnek ajánlják. Ez a drágább kategóriába tartozik, másfél millió körül adnak egy jó darabot.
Skoda Fabia
A Skoda kisautójának 2007-től gyártott verziójáról az ADAC azt írta, hogy hely tekintetében teljesen jó mind az utasoknak, mind a csomagoknak. Emellett a biztonsági felszereltséget emelték ki, és a jó vezethetőséget. A Fabia kombinálja a praktikusságot és a kis méretet. Sőt,sedan kivitelben is kapható, aminek mégnagyobb a csomagtere. A megbízhatósági rangsorban is igen előkelő helyen áll. 1,3 millióért már teljesen jót tudsz venni!
Suzuki Swift
Az ötödik generációs Swift a japán autóktól megszokott vezetési élményt nyújtja, ám a németek szerint az ülések nem olyan kényelmesek, és a fékek teljesítménye sem tökéletes - legalábbis nem igazán a sportos vezetésre tervezték. Külön előnyként említették, hogy a Swift kapható összkerékhajtással is, emellett jó a biztonsági felszereltsége is. Kevesebbet futott példányokat már 1,1 millió körül találhatsz!
Toyota Auris
A modellt 2007-ben dobta piacra a Toyota, ezt szánták a Corolla utódjának Európában. Erről a kocsiról az ADAC azt írta, hogy bár a kényelem nem az erőssége, de a felfüggesztése kiváló, és nagyon jól kormányozható. Emellett a biztonságra sem lehet kifogásunk. A minőség is hozza a Toyotától elvárt szintet, csak az erősen kopó fékek és a rozsdásodó kipufogórendszer jelenthet gondot. Az Astrához hasonlóan ez is inkább a megjelölt maximális ár felé közelít: 1,5 millió körül adják a megkíméltebb darabokat.
Volkswagen Golf
Az ötödik generációs modellt ajánlják a németek a kezdő sofőröknek. A kocsi lényegében ugyanaz, mint az elődje, a négyes széria: a minősége tovább javult, nagy teret kínál és kényelmes. Emellett előnyként emelték ki, hogy sokféle motorral kapható, és alkatrészt is nagyon könnyű szerezni hozzá. Ugyanakkor a TSI motorokkal vigyázni kell, a vezérlés könnyen elromlik. Ötös Golfokból nagyjából 1,4-1,5 millió forintba kerül egy jobb.