Nem készül el teljesen a 3-as metró a határidőre

Világgazdaság2019. február 13. 09:00

Elmaradások vannak a munkában, csúszhatnak a céldátumok a 3-as metró felújításánaá. A szakszervezet szerint a szakasz átadása után egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között.

Frissítés! Cikkünk megjelenése után a következő közleményt juttatta el szerkesztőségünknek Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója, amelyet alábbiakban változtatás nélkül közlünk:

"Valótlan, hogy tényként kezeljük: az M3-as metróvonal infrastruktúra rekonstrukciójánál késésekkel kellene számolni. A szakszervezetek szakmailag nem jogosultak a BKV Zrt. nevében megnyilvánulni, nyilatkozatokat adni és nem kompetensek szakmai kérdésekben a nyilvánosság előtt állást foglalni. Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a BKV Zrt. által közölt hírek, közlemények tekinthetők hivatalos információnak, vagyis a közösségi média felületeken - Facebook csoportokban - megjelenő ismertetők, értesítők, hírlevelek, nem a BKV Zrt. hivatalos állásfoglalását tükrözik. A kivitelező biztosította a BKV Zrt.-t a szerződés szerinti határidőre történő befejezésről."

Elmaradások vannak a munkában, így előfordulhatnak csúszások a céldátumokban - írta a Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének (Metró KDSZ) hírlevele. A BKV meghatározta azokat a minimális követelményeket, amelyek teljesülésével beindulhat az utasforgalom.

Olyan munkák csúsznak, amelyek a színfalak mögött is elvégezhetők, és nem zavarják az utasokat

- mondta a Metró KDSZ elnöke a Világgazdaságnak. Gulyás Attila szerint ez megszokott az ilyen rekonstrukcióknál. A minimális követelmények, így a pályabiztosító, a gépészeti és a szellőzőberendezések, valamint a tűzvédelem működésének tesztelése március elején kezdődhet, amikor feszültség alá helyezik a pályát.

A szakasz átadása után a tervek szerint egy hétig a 3-as metró teljes vonalán közlekednek a szerelvények, majd ezután zárják le a déli részt a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér megálló között.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az északi szakaszon normál üzemidőben zajlik a közlekedés, de a középsőn vasárnaponként vágányzár lesz a pályafelújítás folyamatossága miatt.

A déli szakasz lezárásakor egy vágányt szabadon kell hagyni, mert azon jutnak el reggel a szerelvények a nyitott Újpest-Nagyvárad tér szakaszra, este pedig a Kőér utcai kocsiszínbe. Az áthaladásokhoz szükséges többletlétszámot túlórákkal oldják meg. Az 1-es metró vonalára 2021-ben készül el az első új vonat, a szakaszt mindkét irányban több lépcsőben hosszabbítják meg.

Címkék:
utazás, határidő, építkezés, metrófelújítás, vonat késés, bkv hírek, vonat késések,