Pénzcentrum • 2018. szeptember 25. 17:00
Szeptember 1-jétől megváltoztak a jegyvásárlási szabályok a HÉV-vonalakon: Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítőjeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatokra. Október elesején pedig véget ér a változással kapcoslatos türelmi időszak.
Október 1-jén véget ér a türelmi időszak, így - ha a megállóban van jegyvásárlási lehetőség - a HÉV-eken már nem váltható menetjegy. Érvényes jegy vagy bérlet hiányában pedig pótdíjat kell fizetniük a jegyvásárlást elmulasztó utasoknak. A főváros közigazgatási határán belüli felszállás esetében nincs változás. Budapestről a közigazgatási határon kívülre történő utazáskor a vonaton pótdíj megfizetése nélkül lehet jegyet váltani, ha az utas a budapesti vonalszakaszra érvényes menetjeggyel vagy bérlettel rendelkezik.
Olyan, a közigazgatási határon kívüli megállóban, ahol van pénztár vagy jegykiadó automata, csak előre megvásárolt menetjeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a vonatra. Az automata meghibásodása esetén változatlanul a vonaton biztosított a menetjegyvásárlási lehetőség. Az automaták meghibásodását a BKK Telefonos Ügyfélszolgálatán, a +36 1 3 255 255-ös telefonszámon lehet bejelenteni. A vonaton továbbra is pótdíj megfizetése nélkül lehet menetjegyet váltani, ha olyan megállóhelyen történik a felszállás, ahol nincs pénztár vagy jegykiadó automata.