Forrás Dávid • 2018. június 1. 17:30
Nem fognak olyan gyorsan eltűnni a sofőrök az autókból, a technológiai cégek pedig azért lépnek sorban be a közlekedési piacra, mert óriási profitlehetőséget látnak benne - többek között erről is beszélt pénteken Tony Douglas, a nemzetközi BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018 rendezvényen, melyet péntektől vasárnapig rendeznek meg a Budapesti Corvinus Egyetemen.
- mondta el Tony Douglas, a BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018-on tartott előadásában. Mindemellett, a vezető szerint óriási változás előtt áll az autós piac.
A hetvenes évekig mindenki saját tulajdonú autót vezetett, a hetvenes évektől a bankok elkezdték finanszírozni az autóhasználatot, de fennmaradt az a modell, hogy egy autónak jellemzően egy sofőrje van. A jelenleg zajló forradalomban ugyanakkor pont ez a modell bomlik meg.
Ebből adódóan a jövőt illetően a BMW-s vezető jóval kevesebb városi autóra számít, lesznek ugyanakkor újfajta versenytársai a hagyományos autómárkáknak.
- mondta el a szakember, aki hozzátette, hogy a taxiköltségek legnagyobb része az emberi erőforrásra megy el, így ha ez a tényező az önvezető autók megjelenésével kiesik, akkor teljesen átalakul majd a közlekedés üzleti modellje. Pont ennek köszönhető, hogy egyre több technológiai cég jelenik meg a közlekedési piacon, szolgáltatásuk révén ugyanis ők is szeretnének részesedni az elérhető haszonból.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Erre a jelenségre válaszként is értelmezhető, hogy a Daimler (azaz a nagy konkurens Mercedes tulajdonosa) és a BMW össze akarják vonni az autómegosztási rendszereiket, amely lépés jelenleg versenyfelügyeleti engedélyezésre vár. Nem kell ugyanakkor Tony Douglas szerint félteni a tradicionális autógyártókat.
- mutatott rá a szakember az érzelmek kiemelkedő szerepére az autóvásárlásban.