MTI • 2018. március 26. 13:00
Nem kell attól tartani, hogy a németországi behajtási korlátozások miatt olcsóbbá váló idősebb német dízelautók "elöntik az országot", míg 2013-ban az importált használt autók kétharmada tartozott ebbe a kategóriába, addig tavaly a behozott járműveknek már kevesebb mint fele működött gázolajjal.
A forgalomba helyezett új autók között a dízelüzeműek aránya 2013-ban még 46 százalék volt, 2017-ben 32 százalékra csökkent - írja közleményében a Jóautók.hu. Az írás idézi Halász Bertalant, a portál vezérigazgatóját, aki elmondta:
A szakértő kitért arra is, hogy korábban a hazai vásárlók a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tartották az autófenntartás legfontosabb paraméterének, mostanra az autóvásárlók körében is tudatosultak a kockázatok. Így a magasabb szervizköltségek mellett a kilométeróra-tekerés, azaz a visszaállítás is gyakoribb lehet ebben a körben, ami abból adódik, hogy a dízelautók futásteljesítménye átlagosan magasabb, mint a benzineseké. Bár bizonyára lesznek olyan árérzékeny vásárlók, akik kedvező lehetőséget látnak majd a használt dízelautók árának csökkenésében, jelentős változást ez a jelenleg zajló folyamatokhoz képest nem okoz majd.
A portál statisztikái szerint az elmúlt félév során indított kereséseknek csupán 21 százaléka irányult dízel személyautókra, a benzines keresések aránya ennek a háromszorosa volt. Míg a korábbi években a dízelhajtás népszerűségének hanyatlása egyértelműen a benzines személykocsik keresletét növelte, napjainkban az internetes keresések 11 százaléka már a hibrid, további 6 százalékuk az elektromos autókra vonatkozott.