Érik az újabb BKV-botrány: 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz

Pénzcentrum2017. október 6. 13:00

Az M3-as metróvonal felújítása vélhetően okoz majd bőven bosszúságot a fővárosban élőknek. Még csak tegnap hirdették ki a felújítás alatti menetrendet, már is óriási a felháborodás, arról nem is beszélve, hogy 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz.

A BKK szerdán kihirdette az M3-as metró novemberben kezdődő felújítása alatt érvényes forgalmi rendet- a terveket korábban két héten keresztül az utazóközönség is véleményezhette. A cég által készített terv alapján a hálózat épphogy csak el tudja majd szállítani a metró utasait, egy apróbb forgalmi zavar (baleset, késés) esetén már óriási káosz fog kialakulni a metrómegállók környékén. A BKK úgy tervez, hogy csúcsidőben minden egyes metrópótló buszon 90 százalék feletti kihasználtság lesz, annak ellenére, hogy 80 százaléknál nagyobb nem megengedhető - írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület.

A BKV egy hete arról tájékoztatta a Fővárosi Közgyűlést, hogy 300 buszsofőr hiányzik a metrópótláshoz. Ennek ellenére a BKK most azt írja, hogy a metrópótlás idején egyetlen BKK-járat sem fog ritkulni, azaz mindössze 4 hét alatt terveznek felvenni, illetve kiképezni több száz sofőrt.

Több százan kérték a BKK-tól, hogy legyen közvetlen járat a Nagykörúthoz. A cég azonban sem a pótlóbuszokat, sem a 14-es villamost nem hosszabbítja meg a Nyugati pályaudvarig, tízezreknek okozva így 16 perc késést minden nap, indokolatlanul. Ráadásul a BKK nem tervezte át a hálózatot: a legtöbb járat továbbra is a metró útvonalához, tehát a zsúfolt metrópótló buszokhoz hordja majd az utasokat ahelyett, hogy kerülő útvonalakon közlekedő új járatokat indítottak volna.

Ezen felül a BKK az autóval közlekedőkkel egyáltalán nem foglalkozott: a hálózat csak a metró utasait lesz képes elszállítani, pedig az ideiglenes buszsávok miatt az észak-budai és észak-pesti térségben jelentős torlódások várhatók.

Így a részben alternatívaként ajánlott többi buszjárat utasai az eddiginél még komolyabb torlódások közepette lesznek kénytelenek araszolni, így több százezer észak-pesti és az agglomerációban élő vagy ott dolgozó közlekedő mindennapi utazása válik majd elfogadhatatlanná. Továbbá, a cég tervei alapján ahhoz már nem lesz elegendő férőhely a közösségi közlekedési eszközökön, hogy az extra torlódásokkal szembesülő autósok egy része is átszokhasson közösségi közlekedésre a felújítás idején - írja közleményében az egyesület.

Címkék:
utazás, bkk, bkv, sofőr, munkaerőhiány, buszsofőr, metrópótló, metrófelújítás, baleset m3, villamos baleset,