Pénzcentrum • 2017. augusztus 22. 15:00
Nem éppen olcsó egy BKK-jegy, pláne, ha a buszon szeretnél venni egyet. De vajon miért drágább ugyanaz a jegy a járműveken, mint a pénztárakban?
Kellemetlen meglepetés érheti azokat, akik esetleg otthon felejtik a bérletüket, vagy csak a busz ajtajában jut eszükbe, hogy elfelejtettek jegyet vásárolni. Ugyanis bármelyik BKK-automatánál, vagy jegypénztárnál 350 forintért lehet jegyet venni, a buszokon viszont ennek 450 forint az ára. Utánajártunk, miért kell egy százassal többet fizetni ugyanazért a jegyért.
A válaszért a BKK-hoz fordultunk, az alábbi tájékoztatást kaptuk.
"A közösségi közlekedés szabályozott árakkal működik, a viteldíjak és azok alkalmazási feltételeinek megállapítása Budapesten a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 4. § (4) d) pontja és 31. § (2) bekezdése alapján Budapest Főváros Önkormányzatának a hatásköre. A BKK javaslatokkal él a tarifarendszert érintő kérdésekben, az egyes jegyek és bérletek típusait, valamint árát illetően döntést a Közgyűlés hoz.
A budapesti közösségi közlekedésben elővételi rendszer működik, ahogyan helyi közlekedés tekintetében a világ számos más országában is.
A helyszínen váltott vonaljegy, amely valamennyi autóbuszon kapható, a jegyváltási lehetőségek számának növelését szolgálja.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A helyszínen váltott vonaljegy ára többek között azért magasabb az elővételben váltott vonaljegyénél, mert a jegyárusítás, ellenőrzés a járművezető figyelmét elvonja az elsődleges feladatairól és menetidő-növekedést okoz. Az árkülönbözet a pénztári kiszolgálásnál kevésbé hatékony értékesítési csatorna fajlagos többletköltségeit fedezi, valamint az utasokat az elővételre ösztönzi."
- válaszolta a Pénzcentrumnak a BKK.