Trükköző magyar szállodák: ezek az idei nyár legdurvább átverései

Pénzcentrum2017. augusztus 20. 07:00

Nem olyan a szoba, mint a katalógusban? Van légkondi csak éppen most nem működik? Számos trükkös átveréssel találkozhatunk a nyaralás alatt a szálláshelyeken. Mutatjuk, idén mik voltak a leggyakoribb panaszok és azt is, mit tehetünk, ha mi kerülünk kellemetlen helyzetbe.

Szinte minden nyáron lehet hallani különböző rémtörténeteket a szállásadókkal kapcsolatban. Gyakori problémának számít például, hogy a kiválasztott szállás nem olyan, mint a katalógusban, vagy nem biztosít olyan ellátást, vagy szolgáltatást, ami a szerződésben szerepelt. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján azonban az egyik legjellemzőbb panaszok közé tartozik, hogy

  • a szálláshely egyszerűen nem fogadja a vendéget a megbeszélt időpontban, majd nem téríti vissza az előre kifizetett foglaló összegét.
  •  De az is gyakran előfordul, hogy csak késve tudjuk átvenni a szálláshelyünket.
  •  És nem ritka az sem, hogy az ígértnél rosszabb minőségű szolgáltatásokat/ételeket kapunk.

Hogyan előzhetjük meg a bajt?

Ha az interneten keresztül foglalunk, akkor érdemes figyelmet fordítani a szálláshelyek honlapjain fellelhető tájékoztatásokra, különös tekintettel az ún. általános szerződési feltételek (ÁSZF) rendelkezéseire. De az ÁSZF megismerésére a személyes (pl. utazási irodában vagy közvetlenül a szálláshelyen történő) foglalás esetén is fontos.

A fogyasztók a szálláshelyek felszereltségével, szolgáltatásaival és egyéb lényeges tulajdonságaival kapcsolatos hasznos információkhoz juthatnak az egyes internetes foglalási, illetve összehasonlító oldalak fogyasztói értékelései által

- hívja fel a figyelmet a Pénzcentrumnak küldött válaszában a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)

Mit tehetünk, ha nem vagyunk elégedettek?

Fontos tisztában lennünk azzal, hogy a

vitás esetekben lehetőségünk van megállapodni a szállásadóval a fizetendő összeg mérsékléséről.

Abban az esetben pedig, ha úgy gondoljuk, hogy a szállásadónk megtévesztett minket a szolgáltatás valamely lényeges jellemzőjében, akkor közigazgatási hatósági eljárás lefolytatása iránti kérelemmel fordulhatunk a lakóhelyünk szerint illetékes, megyeszékhelyünk szerinti járási hivatalhoz.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 
A szerződéses jogviszonyból eredő igények, követelések, illetve vagyonjogi jogviták (pl. kártérítések) elbírálása a polgári bíróságok hatáskörébe tartozik. A peres eljárás alternatívájaként a fogyasztó az ingyenes és gyors eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat, amelynek célja a fogyasztó és a vállalkozás közötti jogvita egyezséggel történő lezárásának megkísérlése

- tette hozzá az NFM.

Mit jelentenek a csillagok?

Ha legközelebb szállodába megyünk, akkor érdemes tudunk, hogy 2009. október 25-én megszűnt a szálláshelyek kötelező minősítési (a szállodák esetében 1-től 5 csillagig terjedő) rendszere. Helyébe a szállodák esetében a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszer lépett. Ezen új tanúsító védjegyrendszerbe való belépés azonban már nem kötelező a szállodák részére. A HOTELSTARS logója védjegyoltalom alatt áll ugyan, de a csillag, mint kategóriajelzés nem, így tehát azt bármelyik szálloda használhatja.

Címkék:
utazás, szálloda, békéltető testület, trükkök, lehúzás, közigazgatási bíróság,