MTI • 2017. június 29. 08:31
Kötelezővé tenné a hotelek minőségét jelentő csillagok használatát a szállodaszövetség - írta csütörtöki számában a Világgazdaság.
Felmenő rendszerben, türelmi idővel, néhány év alatt kötelezővé tenné a hotelek szolgáltatásainak minőségét jelző csillagok használatát a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ). A javaslatra pozitívan reagált Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője is.
- mondta Könnyid László, az MSZÉSZ. Azóta várnak olyan jogszabályra, amely minden kereskedelmi szálláshelynek előírja az egységes, átlátható minőségi rendszer alkalmazását.
A Hotelstars Union néven ismert kritériumrendszert tizenhét EU-államban alkalmazzák, Magyarországon az MSZÉSZ működteti, és négyszáz tagszállodája közül háromszázhetven a tagja. A teljes hazai szállodai kapacitásnak ugyanakkor csak a hatvan százaléka használja a kontrollált minőséget jelentő csillagokat.
Hogyan nézhetne ki a besorolás?
A besorolás 1-től 5 csillagig terjedne, és az Index szerint az alábbi feltételeket kell teljesíteni a fokozatok megszerzéséhez:
1* - Turista: szerény igényeket kielégítő szálloda
- Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
- A szobákat naponta takarítják,
- Minden szobában színes TV van,
- A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
- A szállodában porta működik
- Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
- Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
- Csomagmegőrzésről gondoskodnak
2* - Standard: mérsékelt igényeket kielégítő szálloda
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- Büféreggeli
- Olvasólámpa az ágynál
- Törülközők, sampon
- Polcos ruhásszekrény
- Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
- Hitelkártyás fizetési lehetőség
3* - Komfort: átlagos igényeket kielégítő szálloda
- A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
- Idegen nyelven beszélő munkatársak
- Telefon a vendégszobákban
- Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
- A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
- A vendégszobában tükör, bőröndtartó
- Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
- Kérésre plusz párna és takaró
- Vendégpanaszok szervezett kezelése
4* - Első osztály: magas igényeket kielégítő szálloda
- Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
- A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
- Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
- Kérésre fürdőköpeny, papucs
- A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
- Internet elérés és internet terminál
5* - Luxus: a legmagasabb igényeket kielégítő szálloda
- 24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
- Kocsirendező, ajtónálló, londíner
- Concierge szolgáltatás
- étterem
- Minibár, 24 órás szobaszerviz
- A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
- Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
- Szobai széf
- Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
- Esti ágyazás
- A szolgáltatások anonym tesztelése