Magyar Hírlap • 2017. február 8. 09:02
Kiegyensúlyozott volt tavaly a MÁV-csoport gazdálkodása, a pálya- és járműfejlesztéseknek köszönhetően pedig sokat javult a menetrend szerinti közlekedés - mondta el a Magyar Hírlapnak a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Dávid Ilona a napilap szerdai számában emlékeztetett arra, hogy miközben a fővárostól átvették a HÉV-et, a cég hitelállományát a 2010-es 300 milliárd forintról 2016 végére 64 milliárd forintra csökkentették. Ennek köszönhetően a MÁV többet tudott felújításokra és karbantartásra költeni, a fejlesztések hatására pedig a vonatok 92 százaléka pontosan közlekedett tavaly.
A legfontosabb beruházásnak az elnök-vezérigazgató a kaposvári és a sátoraljaújhelyi vasútvonalak felújítását nevezte, míg a Budapest-Százhalombatta és a Budapest-Hatvan vonalak felújítása hamarosan megkezdődik.
Összesítése szerint jelenleg mintegy 300 kilométernyi vasútvonal lenne alkalmas a 160 km/h-s sebességre, ám ehhez kiegészítő beruházások, például a biztosítóberendezés és a rádiókommunikációs hálózat kiépítése szükséges. Amennyiben a MÁV újabb pályázata sikeres lesz, 2018-ra elérhetik a 160 km/h-s sebességet a vonatok az erre alkalmas pályákon.
Dávid Ilona elmondta: meghirdették a pályázatot 40 nagy kapacitású, 600 férőhelyes elővárosi motorvonat beszerzésére, ezek közül az első járművet szerencsés esetben már jövőre forgalomba tudják helyezni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Folynak Kőbánya-Kispest állomás, valamint Kőbánya alsó és Zugló megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei, míg a Nyugati és Keleti pályaudvarok esetében rövidesen megérkezik a felhatalmazás a tervezés megkezdésére. Tavaszig a keszthelyi és a kaposvári, majd a balatonfüredi, őszre pedig a tapolcai állomás újul meg.
A MÁV kiemelt figyelmet fordít a munkaerő-utánpótlás biztosítására, amelyet segíthet a készülő, hároméves bérfejlesztési program is - mondta el a lapnak Dávid Ilona.