Pénzcentrum/Index.hu • 2016. október 7. 14:01
Mégsem szüntetik meg teljesen a Déli-pályaudvart, a vasúti területek egy részét viszont másként hasznosítják majd. Buszpályaudvar és mélygarázsok is fognak épülni a pályaudvar mai területén - írja az Index.
A pályaudvar személyforgalma megmarad, az üzemi területeken pedig a Testnevelési Egyetem (TE) és a nagyközönség kap csarnokokat, pályákat, a TE bővítésének ugyanis ez lesz az egyik iránya.
- ígérte Gyetvai Árpád, a TE fejlesztésével is foglalkozó miniszteri biztos.
A terület egy eészén az egyetem kap majd itt új épületeket: jégcsarnokot, fedett teniszpályákat, de ide is beengedik a civileket. A vasúttól nyert terület másik részén pedig eleve a nagyközönség kap létesítményeket, extrémsport-pálya, játszótér, futókör és hasonlók szerepelnek a tervekben. A kormányhatározat 2018 és 2022 közé teszi ezeket a beruházásokat, a TE fejlesztésének ez a második fázisa lesz, a nem vasúti területeken már ez előtt bővül az egyetem.
Mégsem számolják fel a pályaudvart
A részletes és végleges tervek még nincsenek kész, a MÁV-ot és az érintett kerületeket is bevonva készülnek, de a Déli személypályaudvari része megmarad, és az ígértek szerint az utasok nem sok változást vesznek majd észre, a vonatok ugyanúgy indulnak, érkeznek majd, mint most. A kormány a tehát úgy néz ki, hogy elállt a pályaudvar felszámolásának ötletétől.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A bezárási tervek nyilvánosságra kerülése után sokan elmondták, van olyan megoldás, ami felszabadítja az értékes, belvárosi területeket a ma már nem oda való vasúti funkcióktól, de a vasúti közlekedés is megmarad. A mostani vasúti háttérfunkciókat kell majd kitelepíteni innen: ma főleg az éppen úton nem lévő vonatok tárolásra használják a Márvány utcai autós felüljárón túl lévő rendező pályaudvar vágányait.
A tervek szerint négy vágány maradna meg az alagút és a pályaudvar között, az Avar utca mellett. A kormánybiztos szerint a vágányok fölé gyalogos hidakat, rámpákat, lépcsőket terveznek, így a vasút két oldalának gyalogoskapcsolata javul a mai állapotokhoz képest.